Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei. kjøpte en bil for en stund siden. den hat stått lenge stille, uten å blitt kjørt. bare hatt småturer fordi det har ikke vert skilt på den.

Men så her at det var litt skum/hvitt (vann i oljen) under oljelokket. kan det være kondens eller er toppakning gone? Peilepinnen er fin. var kun litt oppe på lokket.

Peiling?

Skrevet

Hei, som nevnt flere ganger så er det nok kondens i toppen. Tørk av dette og bruk motorvarmer samt kjør deg en litt lengre tur så skal den være god igjen.

Årsaken til denne kondensen er vanligvis småkjøring og kanskje en oljetype/kvalitet som er utsatt for denne skumdannelsen. Shell er jo kjent for dette problemet. Castrol og Mobil 1 er i mindre grad utsatt for dette fenomenet.

Å bytte toppdekselpakting har ingen påvirkning på dette.

Skrevet

Takker for nyttige svar folkens! Ja har ikke hatt skilt så bare bøitt småturer. Men hentet meg skilt på mandag. Og tørket vekk kondensen, kjørte en liten tur, så var det komt ett veldig tynt lag på lokket ijenn. Mye mindre!! Så tørket jeg det vekk å kjørt ca 200km nå, og har ikke kommet noe tilbake :) satser på toppakning er ok da.

Skrevet

Rekner med det er kondens ja, har sjøl hatt det på 2 av mine bmw er.

Kjenner og ett par kamerater som har blitt skeptisk sjøl, men har kun vert kondens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...