EasyShare Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Hei Har en 735 som ikke går helt som den skal. Her er en beskrivelse av problemet. Bmw 7 serie feildiagnose Ved å plugge ut differential pressure sensor intake manifold og rotere på spjeld ved innsug så ble feilen borte helt til bilen ble stoppet og startet på ny da var den tilbake igjen. Det som skjer er at ved gasspådrag når man kjører begynner den og misfire på rett rundt 1500 rpm. Hvis du gir full gass i lav fart så beggyner den å misfire allerede på 1000 rpm. Samme skjer hvis du står stille og motoren går på tomgang og du gir full gass så blir det masse misfire og av og til så dør motoren etter en liten stund med misfire. Kopler du ut differential pressure sensor intake manifold så fungerer alt helt fint og motoren går bra. Eneste er at du før engine feil ved kald start, men denne forsvinner etter ca 15 sekunder. Kanskje fordi du har koplet ut et system pga trykk sensoren? Deler som er byttet til nå: Luftfilter Bensinfilter (med trykk ventil) Har målt bensintrykk og det er OK (3.5 bar) MAF Differential pressure sensor (intake manifold) Innsugs pakninger (Rengjort innsugs manifold) Rengjort dyser og sjekka o-ringer Sjekka pot meter throttle Noen tips? Begynner å gå tom for idèer. Får ikke opp noen relevante feilkoder heller på INPA. Har problemer med at live data krasjer så får ikke lest av noe der heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Prøv å skifte coil på den sylindren som feiltenner. Skifta flere på min når jeg hadde samme problem med feiltenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyShare Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Har prøvd dette også. Men det gir ingen effekt. Har prøvd og kople ut en og en coil men den går like dårlig på alle sylinderene når jeg prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muztang289 Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Tett kat?? 740'n min fikk misfire feilkode på diagnose, viste seg at 1-3 av sylinderne ble tatt ut av drift pga tett kat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyShare Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Men hvorfor går den helt fint når differential pressure sensoren koples ut da? Det er det jeg ikke forstår meg på ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4driver Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Interessant feil. Akkurat samme symptomer jeg har på min 316ti (valvetronic n42)fra 02. Selv om jeg sikkert har 4 sylindre ferre en din 7 serie. Har byttet det meste av el deler og finner ikke feilen. Både merkeverksted og uavhengi verksted sliter også med korrekt diagnose på min. Misfire syl 2 og 3 er det som dukker opp, men selv om dyser, plugger og coiler blir byttet hjelper dette ikke. Mangler kun dme og lamdaer for å ha byttet "alt". De siste månedene har den blitt så å si umulig å starte når den er kald også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyShare Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Merkelige greier altså, du får gi en lyd om du finner feilen så skal jeg gjøre det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a4driver Skrevet Desember 22, 2012 Share Skrevet Desember 22, 2012 Her er min post nå med svar i siste post viewtopic.php?t=235976 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyShare Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2013 Takk for den! Var forresten valvtronicen på min bil som skapet seg. Armene som oppererer innsugsventilene hadde endel slitasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 17, 2013 Share Skrevet Januar 17, 2013 Takk for den!Var forresten valvtronicen på min bil som skapet seg. Armene som oppererer innsugsventilene hadde endel slitasje. Kan jeg spørre om dette var en veldig dyr rep? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyShare Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2013 Bavaria ga overslag på 30-40k for jobben og delene. Fikset det selv for 6000kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Januar 19, 2013 Share Skrevet Januar 19, 2013 Ja det var jo litt forskjell... Heldig du som er så nevenyttig da Men det er vel en ganske komplser eller stor jobb som ikke er for hvem som helst. Hvor mange timer brukte du sånn ca ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyShare Skrevet Januar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2013 Vi var 2 stykker. Gikk vell 2 hele arbeidsdager med demontering og montering sånn ca Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå