Gå til innhold

BMW 735 E65 2002 mod Misfire

EasyShare
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 735 som ikke går helt som den skal. Her er en beskrivelse av problemet.

Bmw 7 serie feildiagnose

Ved å plugge ut differential pressure sensor intake manifold og rotere på spjeld ved innsug så ble feilen borte helt til bilen ble stoppet og startet på ny da var den tilbake igjen.

Det som skjer er at ved gasspådrag når man kjører begynner den og misfire på rett rundt 1500 rpm. Hvis du gir full gass i lav fart så beggyner den å misfire allerede på 1000 rpm.

Samme skjer hvis du står stille og motoren går på tomgang og du gir full gass så blir det masse misfire og av og til så dør motoren etter en liten stund med misfire.

Kopler du ut differential pressure sensor intake manifold så fungerer alt helt fint og motoren går bra. Eneste er at du før engine feil ved kald start, men denne forsvinner etter ca 15 sekunder. Kanskje fordi du har koplet ut et system pga trykk sensoren?

Deler som er byttet til nå:

Luftfilter

Bensinfilter (med trykk ventil) Har målt bensintrykk og det er OK (3.5 bar)

MAF

Differential pressure sensor (intake manifold)

Innsugs pakninger (Rengjort innsugs manifold)

Rengjort dyser og sjekka o-ringer

Sjekka pot meter throttle

Noen tips? Begynner å gå tom for idèer. Får ikke opp noen relevante feilkoder heller på INPA. Har problemer med at live data krasjer så får ikke lest av noe der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant feil. Akkurat samme symptomer jeg har på min 316ti (valvetronic n42)fra 02. Selv om jeg sikkert har 4 sylindre ferre en din 7 serie. Har byttet det meste av el deler og finner ikke feilen. Både merkeverksted og uavhengi verksted sliter også med korrekt diagnose på min. Misfire syl 2 og 3 er det som dukker opp, men selv om dyser, plugger og coiler blir byttet hjelper dette ikke. Mangler kun dme og lamdaer for å ha byttet "alt". De siste månedene har den blitt så å si umulig å starte når den er kald også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...