Nyheim Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 hei Har lest litt rundt og noen sier at ved å sette på åpent luftfilter i motorrom suger motoren varm luft, og man kan dermed MISTE effekt. Men hvis man har luftfilter med varmeskjold er det en helt annen sak. Hva er tilfellet? finnes det kn-filter med varmeskjold? hvordan funker disse ebay-filtrene som har varmeskjold? ( http://www.ebay.com/itm/3-HEAT-SHIELD-A ... es&vxp=mtr ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Hvorfor skal du ha åpent filter? Før man har vesentlig effektøkning er det sjelden noe særlig å hente.. Om du absolutt må ha åpent filter, sørg for å velge av skikkelig kvalitet, ellers risikerer du at det filtrerer for dårlig! Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2012 Hvorfor skal du ha åpent filter? Før man har vesentlig effektøkning er det sjelden noe særlig å hente..Om du absolutt må ha åpent filter, sørg for å velge av skikkelig kvalitet, ellers risikerer du at det filtrerer for dårlig! Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Grommere motorlyd, men vil ikke at motor skal miste effekt ut av den grunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4-takt Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 luftstrømmen i innsuget pulserer og luftfilterboksen "tømmes" for luft hver gang en sylinder skal fylles. så volumet i luftfilterboksen er regnet ut ifra hvordan motor du har. derfor mener noen at man får effekt tap av det.. er hverfal ikke noen merkbar forskjell. men lambda verdier osv kan endre seg med et åpent luftfilter, så kan hende at motoren din vil begynne å "jage" litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Flere tester med dyno har bevist at åpent luftfilter gir tap av effekt. Har dessverre ikke linkene til sidene testene har blitt utført på, men jeg har lest dem. Velg heller ett insattsfilter, dette kommer du mye lengre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4-takt Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 det stemmer, men er ikke noe særlig merkbart. vi driver ski motorverksted og har egen dyno, så har prøvd selv med begge deler. det aller beste er å kjøpe et kn insattsfilter til boksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 hadde og kjøpt innsats, åpent filter ødelegger mer enn det gjør nytte. hadde jeg fått brukt org boksen med turbon min så hadde jeg glatt gjort det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Vær og obs på at et bomullsfilter slipper inn ca. 18 ganger mere dritt enn et konvensjonelt papirfilter. I tillegg tettest det mye raskere. Eneste stedet jeg vet at bomullsfilter brukes, er i båter. Da papirfilter gjør en særdeles dårlig jobb når dem blir våte. På godt trimmede biler er man ofte nødt til å bruke konfilter (bomull) eller tilsvarende, da et papirfilter må ha et mye større areal for å kunne gi samme flow, og man får et plassproblem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2012 hadde og kjøpt innsats, åpent filter ødelegger mer enn det gjør nytte.hadde jeg fått brukt org boksen med turbon min så hadde jeg glatt gjort det Ja hvordan blir lyden med innsatsfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Det samme som om du skulle ha hatt originalfilter i filterboksen, altså ikke noe "grommere" lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffos90 Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Kjøp effektanlegg vist du skal ha grom lyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturmtiger Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 Som Steffos sa, for eksempel: Simons eksos system, gir mye bedre lyd en et standard eksos set-up. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 25, 2012 Share Skrevet Oktober 25, 2012 hadde og kjøpt innsats, åpent filter ødelegger mer enn det gjør nytte.hadde jeg fått brukt org boksen med turbon min så hadde jeg glatt gjort det Ja hvordan blir lyden med innsatsfilter? Dette er avhengig av bil. Mulig de som allerede har svart har erfaring fra samme bil/motor som du har. Jeg har dog erfaring fra en annen bil hvor det ble noe mer lyd med innsatsfilter ift papirfilter. Dog ikke så voldsomt som et åpent/konfilter vil sørge for. Ellers, som andre sier - få på annen eksos for å få godlyd En skikkelig sluttpotte vil gjøre mye med lyden. Svendsen eksos er f.eks. et kurant sted om du ikke fikser sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2012 hadde og kjøpt innsats, åpent filter ødelegger mer enn det gjør nytte.hadde jeg fått brukt org boksen med turbon min så hadde jeg glatt gjort det Ja hvordan blir lyden med innsatsfilter? Dette er avhengig av bil. Mulig de som allerede har svart har erfaring fra samme bil/motor som du har. Jeg har dog erfaring fra en annen bil hvor det ble noe mer lyd med innsatsfilter ift papirfilter. Dog ikke så voldsomt som et åpent/konfilter vil sørge for. Ellers, som andre sier - få på annen eksos for å få godlyd En skikkelig sluttpotte vil gjøre mye med lyden. Svendsen eksos er f.eks. et kurant sted om du ikke fikser sjøl. Skjønner, skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 noen som har mere fakta å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå