Gå til innhold

Ødelagte gjenger i hjulnav

kortstokk
 Share

Anbefalte innlegg

M12x1.5 er vel standard mener jeg..

Ta med deg bolten til biltema eller hvor du skal kjøpe ny. Legg boltene mot hverandre. Da ser du om stigningen er den samme. Obs. Pass på at kon på bolten matcher den andre boltene. De pleier vel å være 45 eller 60grader? Mulig jeg husker feil.

Man mister alltid litt av godset, men nå er det 5bolter på bilen, og det er ikke særlig mye moment som står på spill i den retningen på bolten hvor gode/dårlige gjenger spiller noen rolle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengefett?

Kjøp deg en boks med Supercut for eksempel. Skjærvæske. Gjør at det går mye enklere.

Vet ikke om noen har sagt det, men bremseskive må av selvsagt, da du får spon og olje innvendig der hvor brekket er. Det må rengjøres 100% før du setter det sammen igjen. Med for eksempel Superclean eller bremserens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen har sagt det, men bremseskive må av selvsagt, da du får spon og olje innvendig der hvor brekket er. Det må rengjøres 100% før du setter det sammen igjen. Med for eksempel Superclean eller bremserens.

Ah, takk skal du ha. Med ett ble gjør-det-selv uaktuelt. Da overlater jeg dette til fagfolkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det veldig lite spon det blir av å friske opp gjengene. Bare bank på med en gjengetapp og blås reint etterpå. Kan bruke litt olje eller fett på tappen. Og kjøp en ny bolt, det koster mye mindre enn en gjengebakke. Kan nesten garantere at de ikke legger noe mer arbeid i det på et verksted. Det gjør ikke jeg, noen ganger funker det andre ganger er gjengene for herpa til å redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...