ess10 Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Hei. Lurer på om det er vanskelig å skifte ventilløfterne på en M50 motor? Går det feks å løsne begge camhjulene å dra dem av camakslingene slik at man slepper å sjekke alle merkene på kjedet osv. Tips, triks, og DIY.osv. mottas med stor takk
LarsBMW Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Det er litt knot hvis motoren sitter i bilen. Du må av med kjedet, drev og ut med kammene. Så må du ta av kambryggene, da detter løfterne ut. Det er ikke så lett å sette i løfterne uten at de detter ut når du setter på kambrygga. Vasker du slt helt rent for fett kan fu bruke teip eller så kan du bruke en lang magnetstav nedi kambrygga. Kjedet er lett. Tdc merket på veiva og de fremste kamnokkene pekende mot hverandre med kammenes bakende helt rett langs med topplokket. Bruk låseverktøy eller en rettholt.
OLEZZ Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Bruk en lang snor eller lignende under kambryggene slik at du holder løfterne mens du setter kambryggene på motoren.
cnyquist Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 fikk skiftet ventilløfterne på min 330XI ved BMW verkstedet i Strømstad, halv pris ift i Norge. God service og man vet at alt er gjort riktig
ess10 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2012 fikk skiftet ventilløfterne på min 330XI ved BMW verkstedet i Strømstad, halv pris ift i Norge. God service og man vet at alt er gjort riktig Jobber på bilverksted selv så skruingen gjør jeg selv
ess10 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2012 Det er litt knot hvis motoren sitter i bilen. Du må av med kjedet, drev og ut med kammene. Så må du ta av kambryggene, da detter løfterne ut. Det er ikke så lett å sette i løfterne uten at de detter ut når du setter på kambrygga. Vasker du slt helt rent for fett kan fu bruke teip eller så kan du bruke en lang magnetstav nedi kambrygga.Kjedet er lett. Tdc merket på veiva og de fremste kamnokkene pekende mot hverandre med kammenes bakende helt rett langs med topplokket. Bruk låseverktøy eller en rettholt. Ser litt mørkt på dette med registerkjeden, for det har jeg ikke gjort før. Skiftet ventilløfterne på en e46 318i en gang, da løsnet vi bare reimhjulet på cammen å hengte den opp i et tau til panseret. så skrudde jeg opp cammakslingen å skiftet løfterne. Men siden min har 2 camhjul blir vel den metoden litt værre..
JulianS Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Er du mekaniker å redd for et register? da er du ikke mye til mekaniker
Ballder Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Er du mekaniker å redd for et register? da er du ikke mye til mekaniker Vi har alle startet ett sted vettu.
Azeton Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Det burde man lært på skolen? Er bare å skru av alt inni toppen bytte løftere så på igjen .
JulianS Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 er det jeg mener.. skjønner at folk er skeptisk til bilverksteder
ess10 Skrevet November 1, 2012 Forfatter Skrevet November 1, 2012 Er du mekaniker å redd for et register? da er du ikke mye til mekaniker Har skiftet MANGE register, så det er ikke det. Har bare aldri skiftet en registerkjede, siden de ikke skal skiftes på intervall. Å det er min egen bil så jeg forhører meg litt om først, før jeg begynner. Pluss at jeg vet om noen på et annet verksted som skulle skifte cammene på en M50B25, å di hadde først satt cammene feil vei på slik at cammene ble ødelagt, å så bestilte de nye, å klarte å ødelegge dem også. Kanskje ikke rart jeg er skeptisk. Men skulle garantert fått det til uten problem. Men meste av grunnen til at jeg spurte var for å høre om noen hadde en enklere måte å gjøre det på. Slik såm jeg skrev lenger opp, at jeg hadde løsnet camhjulene fra camakslingene å hengt dem opp med tau slik at kjedet ikke forandret seg på tannhjulene, og dermed slapp å sjekke alle merkene å begynne å styre med det. Skjønner?
LarsBMW Skrevet November 1, 2012 Skrevet November 1, 2012 Bare hiv deg uti det. Du greier dette. Kjedet er lett. Sjekk på spaghetticoder.org hvis du lurer. Er kjempe kurant dette, spes. om du ikke har vanos. Og du på BMW i Strømstad; Hvorfor er svenske mekanikere flinkere enn norske? Det er bare billigere. Ingen forskjell ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå