m520 Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Har en 96 E39 520IA sedan.. Noen ganger så vil den ikke starte når jeg prøver.. Å problemet er ikke at batteriet er dårlig(veldig nytt), å ingen ting som stjeler strøm (ihvertfall ikke så fort). men problemet er at når jeg skal starte den, så kommer alle varsellapene på som di skal, spilleren slår seg på å alt er normalt, men når jeg skal begynne å kjinne, så kommer det ett klikk og ikke tegn til liv i bilen. Alle lamper å alt går bort. Da kan det hende at varsellampene gløder litt hvis jeg setter på tenninga. Eller så kan taklyset stå å blinke. Det skjer somregel når den bare har stått parkert noen få min.. Er jævlig irriterende for jeg aner ikke hvorfor eller når det skjer vær gang. Igår skjedde det tre ganger, men før det har det kun skjedd to ganger.. Nen som har peiling påp hva det kan være? På forhand takk:)
evi Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Når det skjer, hvordan får du den til å starte? Starthjelp?
jtand Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Kan du høre om bensinpumpa går? Tipper det er en sensor, f.eks kamakselsensor som har tatt kvelden.
m520 Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2012 Bensinpumpa er helt ny, det er kam å veivsensoren også. Problemet er ikke at noe sånt er galt, for den dør bare. All strøm blir borte i hele bilen. Akkurat som om man sku tatt å kobla fra batteriet.. Såfort jeg kobler strøm på i motoren så starter den med en gang. Igår når den holdt på sånn, så kom å gikk strømmen hele tia. Er (Tror jeg) dårlig kontakt ett sted, eller noe som sperrer all strøm til bilen.. Å JA! Det er strøm på batteriet... men alt annet er dødt....
m520 Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2012 Jeg tror ikke det er der feilen er. For jeg mister jo strøm til alt.. Jeg får jo ikke opp koffertlokket engang, ikke taklys ingen ting:S Fortsatt strøm på batteriet. Å ja, den lader..
carburetion Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Dårlig kontakt på polane til batteriet?
m520 Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2012 Skal gjøre ett nytt forsøk på å ta dem av å rengjøre også ta de på igjen;)
BlueM Skrevet Oktober 28, 2012 Skrevet Oktober 28, 2012 Eventuelt kan det være tenningslåsen som begynner å bli dårlig. Sikkert enklest (og billigst) å få tatt en diagnose på den. I alle fall billigere enn å bytte deler basert på "gjetteleken"...
m520 Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2012 Hmm.. Tenningslåsen kunne det jo kanskje vært da.. Hmm. Skal ta å få tatt diagnose på den ikveld eller imorra;)
m520 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2012 Fant da feilen idag! Er skikkelig flaut å si at det var den ene batteripolen som ikke satt fast:p Ikke si det til noen:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå