nightking Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Heisann. Vurderer å kjøpe meg en e30 å bygge om til m5 motor. Ser at mange har gjort dette før. Og ligger noe info her, å noe der. Hører at det lønner seg å bruke s38b36 istedenfor s38b38. For de er litt mer holdbare å enklere å skru på? Noen erfaringer her? Planene er original motor til å begynne med hvertfall. Men har noen spørsmål: -Lønner det seg å kjøpe en 325 for ombygging eller funker det like bra med en 318? Hva er forskjellen på disse bilene understell messig? - Noen her med erfaringer med ombygging til m5 motor!? Hva må gjøres? Har en liten oversikt, å ting jeg har lest meg frem til er: Nye motorfester, golf 1/325ix br.kraft forsterker?, valse torpedo, mellomaksel må endres?, spesiallaget radiator?, - Hva bør gjøres med bakaksel/drivaksler for at det skal holde? Hva slags girkasse brukes? Noen som har evt koblingsskjema for ledningsnette? Er det motorfester som er laget for dette som er mulig å få kjøpt? Vil gjerne samle inn masse info før jeg starter På forhånd takk for all hjelp MVH BJørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 Jøss! Ville heller satsa på s50b30, det får du godkjent i en 320 også. Ligger en tråd om m/s50 i e30 øverst i teknisk. S50 er lettere og går nesten like bra, samtidig som du får en nyere motor med mindre tull. Da trenger du ikke å senke travers og kan bruke m3 radiator.. Med s50 kan du gjøre det billig med 325 kasse og mellomaksel, med en 188mm sperrediff klarer du deg fint med mindre du prøver å ødelegge det.. Om du går for en 316 eller 325 spiller ikke noe rolle annet enn at det er greiere å få godkjent i en 320-325. Er jo greit å bruke en 318is, 323, 325 eller touring så får du skiver bak. Ledningsnettet ligger det koblingsskjema til i den tråden, enkelt å koble opp så lenge det ikke er startsperre, men det er heller ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Har egentlig ikke tenkt på det bare. Men ser jo at det kanskje er ett "lettere" og bedre alternativ. Å da er d jo faktisk mulig å godkjenne du som sier å. Aldri vært no borti s50b30 motorn. Er det fra e36 m3? Skal vurdere det litt. Hva ligger disse motorene i pris ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 30, 2012 Share Skrevet Oktober 30, 2012 S50 er både lettere å innstallere og bedre pris i forhold til stand. Begynner å bli skikkelig vanskelig å finne en S38 i god stand til bra kroner. Og de beste er overhalte og 30-40k+. Så spørs det om du stoler på at overhalinga er gjort bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Oktober 31, 2012 Share Skrevet Oktober 31, 2012 Hvis du tar deg jobben med å hente bil i england så kan du vel fort få gratis motor, litt jobb men Kutta ut alt som er av ford? så du hadde solgt escorten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Oktober 31, 2012 Share Skrevet Oktober 31, 2012 Enklere å montere, tja. Bør jo ha custom bunnpanne på s50n da iom det ikke er lik praksis hos ssv norge blir det litt feil å si "det får du godkjent", er vel heller det at du KAN få det godkjent. Bortsett fra det, så er jeg veldig enig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Orker ikke å kjøpe donor bil fra england. Handler nok motor her. Usikker på hva jeg går for. Men er ikke så farlig at jeg ikke får godkjent det. Ja cosworthen er solgt. Og lyst på noe annet morro, uten turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bogen. Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Det er klart noen fordeler med s50 i forhold til s38 som nevnt tidligere i tråden, men en s38b38 går vesentlig bedre enn en s50. Mye grommere lyd er det også i s38, etter min mening.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Vesentlig bedre er vel å ta i ganske lite forskjell! Pluss at alle jeg kjenner som har hatt s38 har hatt masse tull med fusking og dritt. En tung men solid steinalderkonstruksjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cooter Skrevet Februar 26, 2016 Share Skrevet Februar 26, 2016 Løfter den gamle tråden litt jeg Er det noen som kan si meg hva som må til for å godkjenne S50B30 i e30? Passer grenrøret på s50 og s38 i e30 uten modifikasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludvigsen95 Skrevet Mars 17, 2016 Share Skrevet Mars 17, 2016 S50B30 får du godkjent i E30. E30 karosseriet er godkjent opp til 335 hk (?) og 350nm. Søk med grunnlag i Hartge H35. Bremser og understell må selvfølgelig stå i stil til motor og du må nok ha tårnstivere foran og bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå