Erlendmelk Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Hei. Nylig kjøpt meg en m5 touring! Den tapper seg etter ca 2 netter.. Har ikke feilsøkt eller noe, men lurer på om noen har erfaringer med typiske strømtyver på disse bilene? mvh Erlend
Erlendmelk Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2012 Det er ifølge gamle eier nytt batteri
Haakjin Skrevet Oktober 30, 2012 Skrevet Oktober 30, 2012 Okei, mener å ha lest noe om at Defa alarmer har en tendens til og ligge å stjele strøm jeg? Prøv å ta av sikringen kanskje?
Erlendmelk Skrevet November 1, 2012 Forfatter Skrevet November 1, 2012 jaja, men når jeg må vente slik 2 dager for hver sikring så tar det på tiden.. så lurer på om noen har erfaringer med ting som ofte stjeler strøm på disse bilene
destroyy Skrevet November 1, 2012 Skrevet November 1, 2012 Kamerat sliter også med det samme, så meld gjerne ifra hvis du finner ut av noe!
bloppe Skrevet November 1, 2012 Skrevet November 1, 2012 Du kan ta et amperemeter å måle mellom kontaktene på en og en sikring og se om det går strøm Nyheim reagerte på dette 1
todleif Skrevet November 1, 2012 Skrevet November 1, 2012 jaja, men når jeg må vente slik 2 dager for hver sikring så tar det på tiden.. så lurer på om noen har erfaringer med ting som ofte stjeler strøm på disse bilene Du måler strømmen når bilen står. Bruker den for masse strøm, (over 0,2A) so tar du ut sikringer til du finner kretsen som bruker for masse strøm. Du trenger ikkje vente i 2 dager for kvar sikring! Nyheim reagerte på dette 1
Erlendmelk Skrevet November 1, 2012 Forfatter Skrevet November 1, 2012 Når jeg tar av + pol og måler mellom polen og + ledningen (som da er frakoblet), går det 2 amper gjennom multimeteret.. Når jeg målte på sikringene var den eneste som ga utslag den til klokke osv, den viste 0,2/0,3 amper Nyheim reagerte på dette 1
Erlendmelk Skrevet November 1, 2012 Forfatter Skrevet November 1, 2012 Når jeg tar ut sikringen til klokke osv, så ligger "forbruket" på batteriet på ca 0,2 ampere.. og det er vel normalt etter som jeg har forstått ? Hva kan det være av klokke, instrument, ventilasjon osvosv da? Vifta fjusker og har dårlig kontakt/er ødelagt. Funker ikke.. slår igjen ei dør så funker den. Tidligere idag gikk den når jeg satte den på AV/0 på dashbordet! Men kan den trekke strøm uten å faktisk gå ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå