beeeps Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Hei Min 318i E46 (98-modell) har de siste dagene hatt en ulyd(mettalisk lyd. høres nesten ut som hjulet er løst) fra et reimhjul, og idag når jeg kjørte hjemover ble lyden plutselig mye verre. Jeg stoppet på en rasteplass, lokket opp panseret, og da sto kjølevæske ut fra det øverste reimhjulet( så sånn ut hvertfall). Da var det bare å ringe viking. De på verkstedet hadde ikke tid til å finne ut hva som feil idag. Kan det være vannpumpa som har tatt kvelden? Og hva vil dette koste? Pilen på bildet viser der det så ut som det lakk fra, og der ulyden har kommet fra: Takker på forhånd for svar
KalMar Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Er sikkert vannpumpa som er dårlig.. ny pumpe ligger vell på rundt 500-800 tipper æ. arbeidet vill vell ligger på ca 1 time
Lars89 Skrevet November 2, 2012 Skrevet November 2, 2012 Det hjulet sitter utenpå vannpumpa så nesten helt sikkert at det er den. Må i tilfelle bytte vannpumpe. Vil også anbefale å bytte dynamoreim, AC-reim og løpe/strammehjul hvis det er ulyd i disse. De fleste vil nok sette opp 1 time i arbeid da dette er en enkel jobb. Autodata sier 0,95 timer. 1 time koster stort sett mellom 800 og 1200. Priseksempel mekonomen (finns både billigere og dyrere enn de) Vannpumpe 972 Dynamoreim 518 AC-reim 333 Løpehjul 443 Strammer 789 Kommer også noen liter kjølevæske i tillegg. Så i beste fall 2000, i værste fall 5-6K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå