Gå til innhold

Leif´s e28 Alpina B7 turbo prosjekt "Byttet bakskjermer, ferdig"


duff
 Share

Anbefalte innlegg

Skiltplate måtte det bli ;) har forresten kjøpt bærearmer bak fra e34 også, hadde visst glemt å ta bildet av de :/

Er eneste forskjell på e34 armer bak den braketten som bremse røra er på?

Eneste forskjell slik jeg har forstått det er den braketten/avstiveren ja. alt som kan forbedres bør jo gjøres nå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pakke til i posten igår, det flesker seg til :P

Har sett litt på kammen som sto i, og det er en del slite merker i den. så da jeg kom over denne så måtte jeg bare ha den. vet ikke hvordan det blir, men går sikkert fint ;)

b7c3nkdwpudkj6dq0fx9.jpg

Litt info om hvilken kam dette er i linken under. noen som har testet denne?

http://server.pure-pf.com/webshop2/inde ... &id_lang=7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer som moe sier, og ikke for å være gledesdreper nå, men di som har kjøpt sånn kam har fort byttet den ut igjen :P

Bra jeg ikke ga full pris da ;) minner om "gammle" dager da jeg hadde kvass kam i en manta, putra å rista men funka bra, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg en liten tur i garasjen etter ungene la seg. startet demontering av toppen og fikk et par uventede overaskelser :/

Først fant jeg en slange til tomgangsmotoren som var ødelagt ( den som går mellom manifold og fuelrail). Rekner med det var dette som gjorde at motoren "jaget" på tomgang når den ble varm.

uiryp5n68cr3gqljmyuq.jpg

Fra før vet jeg at det har blitt byttet en ventil løfter som hadde knukket. mener dette var på sylinder nr.1 men usikker på om det var innsug eller eksos side. men under demontering av ventil løftere så satt fremste vippearm aksel innsug side bom fast nesten. det lille jeg fikk rørt den gjorde at vippearm på innsug side, sylinder nr.2 knakk. ser ut som den var bristet fra før. måtte kappe vippearmaksel i deler for å få den ut. ser ut som det har blit brukt tang på den tidligere. får håpe hullene akselen går igjennom ikke er for slitte, men må pusse ned noen grader her.

t32maiotmttdhmpl8sql.jpg

4f3sq1547f3cm26jjrt9.jpg

utenom disse tingene ser resten meget bra ut, men det er ikke gull alt som skinner ;)

rbe0g51ocoab9bitrwlu.jpg

Så får bestille noen deler i løpet av helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweeet :razz: ser eg må komma bortom snart ;-)

Pass opp for innkjørselen...

Jeg var der på en supertrivelig visitt/befaring på onsdag kveld, og veien var ikke enig med plogen foran på bilen min...

Takk for hyggelig besøk, får ikke håpe det skrapet for mye. skulle jo nesten lagt ut rød løper med så storfint besøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...