Gå til innhold

Pressemobilen, (E30"m3"..Ombygget, godkjent og sesong 1 unnagjort.)


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter at mitt langtids e30 m3 prosjekt nermet seg ferdig, var det bare å knalle i gang på nytt. :)

Denne gang er utgangspungtet en sliten 87- 320I
lppr14mexoq6fvydabix.jpg
Motor & understell var boss, og samme var interiør og div utvendig "juletrepynt".

Ribbet av det som var av "boss" og sveiste div rust. Fikk byttet sprukket dashbord og montert ent noenlunde intriør. .jfp3k874qgw3u85ulp91.jpg

Hadde litt overskuddslager på deler, så det ble e30 m3 understell og mine gamle compomotive mo 18.
38h0snxnbpru45qio06l.jpg

Trenger sårt noen fine crom fangere, og den orginale front leppa for å komplettere den utvendig. Så om noen har på lur er det bare å skrike ut! :)

Og når det kom opp en s50b30 for salg, ble det en laaang kjøretur "over fjellet for å hente den.
3 dager seinere seinere var den den slitne m20en byttet ut. Brukte E30m3 mellomaksel, og hydr bremsekraft forsterker.

z0dsb3rgf1fp05dzd6hk.jpg

S50 sitter jo rigtig så fint i e30 :)

Nå kommer eg til å bruke litt tid for å lakkere og godkjenne bilen, før den koselige delen "prosjektet" kommer i gang, nemelig å overlade den.

Planen er og bygge en mest mulig høykomprimert kompressormatet turtallsmaskin.
Og er veldig intr i linker, tips osv på alt av lignende motorbygg. Så eg slipper å finne opp kruttet på nytt! Og steder med greie priser på det som trenges. (stempler/Råder mls arp osv)

Motorstyring blir sansynligvis Vipec, for å kunne styre vanos. Men seff tips om andre "muligheter" er intr..
Vortec pressa og ess brakett er allerede handlet.

Endret av Yngve
Skrevet

Se her ja! Her går det unna. Skulle likt å sett hvordan dere fikk av bilen fra hengeren... :wink:

Lykke til med prosjektet! Det var jo en svenske som kjørte 402m med en E36 M3 med kompressor for noen år siden, og den fungerte veldig bra. Skal se om jeg finner litt info. på bilen.

Skrevet
Se her ja! Her går det unna. Skulle likt å sett hvordan dere fikk av bilen fra hengeren... :wink:

Lykke til med prosjektet! Det var jo en svenske som kjørte 402m med en E36 M3 med kompressor for noen år siden, og den fungerte veldig bra. Skal se om jeg finner litt info. på bilen.

Hehe, jo det gikk veldig greit- (noen slitne rygger ja:)

Takk for det ja, det blir nok bra tilslutt- motoren startet å gikk fint iallefall :)

All info er intr, det er seff fristende å "bare" putte presse på en s54, hadde nok muligens vert billigere og. Men foreløbig er det s50 som er plan A :)

Skrevet
Meget interessant valg av trimming her, må følge med! Hvor høy kompresjon tenker du å kjøre med? Blir det E85?


Så høy kompresjon som det er mulig å oppnå effektmålet med på vanlig 98okt, eg er fasinert av responsen i høykomprimerte motorer :)

... Men eg er som sagt ikke ute etter å finne opp kruttet på nytt, og en skulle tro at det ikke er nødvendig på en slik utprøvd motor heller.
Skrevet
se der ja.. fine recaro stoler har du også ser jeg :D

Nja, det du ser på bildet er ikke så verst ;) Førersetet er desverre modent for omtrekking, hvilke biler ble levert med slike eglentlig? Er det faselift greier?

Fant fram prosjekttråden til Peter Hammarström. Bremset sist 1090 hk på bakhjulene, og sikter på 8 sek. på 402m..

http://www.zatzy.com/projekt/244559-ham ... essor.html

Bremsing av bilen;

http://youtu.be/CbPfMHlPhks

"1090rwh vid 2,25bar så det finns mer o hämta om man skulle bli sugen."

Hehe, se der ja- får ta meg litt tid å studere den der tråden ja! Men tror eg må holde meg laaangt under det der ladetrykket.

Anyway takk for linken :)

Skrevet

Eg hadde noen slike i delskinn for mange år siden, og angrer noe veldig på at di ble solgt med bilen.

Di vanlige sportstolene som er i E30 som ofte blir kalla recaro seter er jo ikke recaro, men produsert av bmw selv slik jeg forsrtod det.

Di setene du har kunne man nok bestille som ekstra utstyr, det er samme stolene som Alpina osv brukte og levert av recaro. Det skal være mulig å skaffe BMW trekk til disse ennå. Har sett noen M3'er som har disse ifra fabrikk, mulig man fikk det til vanlig E30 også.?

Mine seter hadde preface mønster i trekkene og skled rett inn i en preface 320 så det har nok ikke noe å gjøre med Facelift/preface

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...