Gå til innhold

M50/52/54b25/28/30 Evt M20b25/27 osv.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har M52B28 til salgs. Det er en komplett motor.

Km.stand er 230.000 km.

Prisen er 10.000 kr.

Jeg kan og skaffe hjerne til denne motoren uten EWS. Med M50B25 innsug blir det ca 230 hk.

Er for tiden i Østerrike, men kommer til Stavanger i slutten av måneden.

Hilsen Eirik.

Skrevet

Den m52en der kan være av interesse, har du girkasse, svinghjul og clutch til den? Regner med den er helt komplett? Hvis ikke, hva mangler? Og evt pris med hjerne uten EWS omgås girkasse osv..

Skrevet

Hei. Motoren er komplett med ledningsnett, dynamo, starter og LMM. Motor med 328 girkasse, svinghjul og clutch koster 13.000 kr. Hjerne med orig. programmering og fjerning av EWS koster 1.800 kr i tillegg. Hjerne optimalisert for M50B25 innsug(ca 230 hk) og uten EWS koster 3.500 kr ekstra. Den hjernen gir merkbart mer effekt med vanlig M52 innsug og.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet

Hei. Du har kjøpt deg en flott motor, men med en del ekstra arbeid for å få start på den.

Jeg har både TDS og 328/M3 kasse som passer på den motoren. Men TDS kassen har feil vinkling med denne motoren.

Begge kassene koster 3.200 kr + frakt. Kassen er for tung for Posten sin 35 kg grense.

Eirik.

Skrevet

Ekstra arbeid blir det nok men ser ut til at vi har en plan på det med å bruke endel fra m52tu motor samt omprogramert hjerne. Den 328 kassa er av interesse, har du mellomaksling til den? Spakstell?

Skrevet

Jeg har nok spakstell liggende, men 328 mellomakslingen min gir jeg ikke så lett slipp på. 328 man. mellomakslingene blir verre og verre å få tak på, og har steget mye i pris. Mange bygger E30 med store motorer, og de fleste trenger denne akslingen.

Alternativt så har jeg en E36 325 kasse med tilhørende mellomaksling som også passer i E30.Vet ikke om den er sterk nok, men er også et alternativ.

Eirik.

Skrevet

Tipper 325 kassen holder en stund jeg. Passer da tilhørende mellomaksel rett inn? Trudde E30 M3 og E36 328 var de eneste som passet... Men det gjør ikke noe, jeg må kun ha fremste del av en mellomaksel som passer på girkassa jeg ender opp med. Fort gjort å skjøte den sammen med min originale..

Skrevet

Problemet er å få tak i fremre del av 328 akslingen. Det er sjelden noen selger bare fremre del. Og det er den delen som er verdt noe. bakre del er lik som på en 325 eller 328ia. De siste 328 akslingene jeg solgte, kostet 3.000 kr inkl frakt.

Du ser hva du finner ut av. Jeg kommer hjem til Norge ca 28 eller 29. nov. Da har jeg med meg både 325 mellomaksling og girkasse. Kassen tror jeg tåler en del. Clutchen og svinghjul er nok lurt å bruke fra en 328/M3 så den ikke slurer. Men vil tro at vanlig 2.5 clutch også holder fint på en lett bil.

Hilsen Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...