Gå til innhold

Helland`s 82`635 CSI, Hva er dette da?? s19


helland
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 287
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei det har jeg ikke, men har ekstra liggende :)

hvordan måler jeg slikt da ? :roll:

Husker at du kommenterte i tråden min når jeg holdt på (pga at motor ikke ville starte), der står alt du trenger å vite...

får sette meg til å lese da sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det har jeg ikke, men har ekstra liggende :)

hvordan måler jeg slikt da ? :roll:

Husker at du kommenterte i tråden min når jeg holdt på (pga at motor ikke ville starte), der står alt du trenger å vite...

får sette meg til å lese da sikkert :)

Er ikke så lang tråden til Pedi, så det er fort gjort.....eeehhhhhhh....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta turteller, funker fortsatt ikke.... den får JÆVLI mye bensin tror jeg, helt fæl os av den... nekter å gå på tomgang, går normalt når den får turtall... Turtelleren funker fortsatt ikke... kommer opp på 1000rpm, men faller ned mot null når jeg gir gass.. har bytta dyser, coil, tempfølere... TIPS????

tenker på å kompteste den, lurer på om det kan være toppakning ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt bensintrykket(bensintrykkregulatoren). Har opplevd et par hvor den har satt seg, og resulterer i for høyt trykk. Resulterte i svartrøyk og gikk bare på høyt turtall+ bensin i olje. Du kan prøve og strupe/trykke returen flat, og se om det blir forandring.

Prøvd og bytte lmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt bensintrykket(bensintrykkregulatoren). Har opplevd et par hvor den har satt seg, og resulterer i for høyt trykk. Resulterte i svartrøyk og gikk bare på høyt turtall+ bensin i olje. Du kan prøve og strupe/trykke returen flat, og se om det blir forandring.

Prøvd og bytte lmm?

mener jeg tok med bensintrykksregulator ifra det andre innsuget, og der var det ingen problemer med slikt..

har også prøvd å bytte LMM, men skal prøve en gang til tenkte jeg..

svartryker, og lukter bensin fra oljen...

går som normalt på 3000rpm og oppover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men du kan jo for og være sikker. Ta av retur slangen og blåse for og se om den er tett. Eller tvangs kjøre bensinpumpa, da bør du høre om den slipper igjenom.

Det er også 2forskellige bensin trykkreg. ene typen er 2,5bar og andre 3bar. Står på den, se om den er lik som den du hadde.

Har du prøvd og bytte hjerne. Hvis du ikke har en ekstra, kan du åpne den du har og se på loddingene på transistorne og overføringene mellom kretskortene. Jobbet med og rep. det før og det var feilen i halvparten av tilfelene+ uttørka kondensatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis byttet om på stikka til tps/tomgangsmotor eller temp brytere da?

tror nok ikke det, TPS kontakten er ikke lik, av en eller annen grunn... Ledningsnett/innsug kommer fra en svensk 535i... ganske sikker på at det er riktig, var også lik før jeg bytta innsuget...

Kjenner jeg begynner å bli stressa... håpte å rekke e30meet... med skilt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...