fillyg Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 skal bytte motor i min e46 316i 1998mod, har fått tak i en m52b20 motor fra en e36, men mangler luftmassemåleren! noen som vet om jeg kan bruke den jeg har på m43tub19? evt noen som har en billig til salgs?
Lars89 Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 Nei den vil ikke funke. Hvorfor motor fra E36? Vet du hvordan du skal få det til å virke optimalt mtp instrument, ledningsnett osv? Må da være utrolig mye lettere å bare kjøpe komplett motor fra E46 med hjerne, ews osv...
fillyg Skrevet November 9, 2012 Forfatter Skrevet November 9, 2012 Nei den vil ikke funke.Hvorfor motor fra E36? Vet du hvordan du skal få det til å virke optimalt mtp instrument, ledningsnett osv? Må da være utrolig mye lettere å bare kjøpe komplett motor fra E46 med hjerne, ews osv... Fordi jeg får komplett fra e36, kjørt 205 000km med girkasse, og alt som trengs for 4000,- Motoren står i delebilen til sjefen, skjønner du Men uansett, blir det det samme å bytte fra e46, som fra e36. Det meste skal passe, og resten finner jeg ut av. Jeg vet forresten at jeg kan bruke lmm fra m43, det jeg egentlig ville vite, var hvordan den skulle kobles
ronnyskretting Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Det er jo 2 helt forskjellige luftmassemålere. Åssen kan den passe på m52?
Bipbapbarra Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Det var jo ikke akkurat billig heller synes jeg . Just saying
fillyg Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Det er jo 2 helt forskjellige luftmassemålere. Åssen kan den passe på m52? En uftmassemåler, måler ved hjelp av resistanser, RT (temp), RF (flow) og eventuelt RM (Moisture). m52 sin har 4 kontakter, det vil si at den måler kun temperatur og luftstrøm. m43 sin har 5, som vil si at den også måler fuktighet. Det er enkelt og greit bare til å hoppe over RM, og kun bruke RT og RF
fillyg Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Det var jo ikke akkurat billig heller synes jeg . Just saying Vel, du får ikke mye motor for under den prisen. Vertfall ikke av det jeg har sett.
ronnyskretting Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Kan hende det. Er utenfor min kompetanse, men m43 sin har jo mye mindre luftkanal så etter mitt hode vil det vel bremse på luftgjennomstrømning. Eller er jeg helt på bærtur nå folkens?
fillyg Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Kan hende det. Er utenfor min kompetanse, men m43 sin har jo mye mindre luftkanal så etter mitt hode vil det vel bremse på luftgjennomstrømning. Eller er jeg helt på bærtur nå folkens? Det kan nok stemme, men jeg har kabinettet fra den som hører til motoren, så jeg kan bare flytte over, har sjekket og det passet rett i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå