Gå til innhold

BMW E39 Batteri lades ut over kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan kjøpe et billig tangamperemeter på biltema som du hekter rundt + polen, så kan du lese av strømmen som går når bilen er gått i dvale..

Jeg har en 523iA og har 110Ah batteri tror jeg, liker og ha plenty med strøm til vinterdagene. Har også ettermontert stereo. Blir fort mye småkjøring av og til, greit og ha et som har litt og gå på. Har du kobla stereoen rett slik at det slår seg av når bilen slår seg av?

Med 2-8V på batteriet ditt, kan jeg nesten garangtere deg at batteriet er defekt, med mindre det er sååå dårlig kontakt da.

Skrevet
Tipper dårlig dynamo, har hatt to E39 med samme syptom

Variable ladespenning pga utslitte børster

Du er inne på noe her. Jeg tror heller ikke det nødvendigvis er slik at det er noe som trekker unormalt mye strøm.

Min far hadde akkurat samme problem på sin gamle E39. Den kunne starte og gå greit over en periode, men i andre perioder var batteriet flatt av og på når det passet den selv. Etter en del feilsøking fant vi ikke noe som trakk unormalt mye strøm og konklusjonen ble dermed utslitte børster i dynamo.

Byttet dynamo og den fungerte stabilt igjen.

• 3 weeks later...
Skrevet

hadde ett lignende problem på min e34. er dette ein dieselbil?

trodde først dynamo og mye rart på min også, men viste seg tilslutt att ett dårlig gløderele som ligger ved siden av hjernene var problemet. dette slo seg inn etter bilen var parkert og tappet batteriet på kort tid med full gløding til batteriet var flatt.. heilt flatt...

er dette tilfelle på din så kan du bare plukke ut glødereleet først for å se om den fortsatt tappe seg flat da.

håper det va til hjelp :)

• 3 weeks later...
Skrevet

trodde først dynamo og mye rart på min også, men viste seg tilslutt att ett dårlig gløderele som ligger ved siden av hjernene var problemet. dette slo seg inn etter bilen var parkert og tappet batteriet på kort tid med full gløding til batteriet var flatt.. heilt flatt...

er dette tilfelle på din så kan du bare plukke ut glødereleet først for å se om den fortsatt tappe seg flat da.

Hei stabben. Jeg har diesel 525d, og samme problemet. Skal prøve det du sier. Ikke så flink til å skru. Hvor finner jeg det releet?

Skrevet

Hei stabben. Jeg har diesel 525d, og samme problemet. Skal prøve det du sier. Ikke så flink til å skru. Hvor finner jeg det releet?

på e39 skal det være under kupefilteret på passasjerside under panseret.

du må ta ut selve kupefilterboksen og under den ligger ett deksel som er skrudd med noen få skruer. av med det så har du komt oppi hjerneboksen.

der skal releet stå. er bare ett eller to rele oppi der såvidt eg kan huske så det skal ikkje bli så vanskelig.

denne linken kan hjelpe deg: http://tis.spaghetticoder.org/

er til reprasjonsmanualer online for bmw modeller.

steg for steg forklaringer med illustrasjoner o.s.v.

veldig greit å hjelpe seg med vist man ikkje har rota med det før :)

• 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
Skrevet

Hva kom du frem til her?

Dette ønsker jeg også å vite.. :)

Fått noe av det samme problem på min E39 Touring 2001 nå.

Den ville ikke starte idag, å siden den startet så fint dagen før skjønner man lite.

Hører at rele`er klikker , starteren slår inn, kjølevifta går bare så vidt/hakker seg gjennom. 

Prøvd:

*Både originalt Sønnak 100Ah satt i før & Odyessy PC1700 batteri (bilstereobatteri)

(Misstanke som begge har fått seg en knekk / noe celle som er ødelagt, siden dem har blitt ut-ladet pr ganger)

* Nytt batteri (56 eller 65 Ah, husker ikke i farta), prøvde via startkabel. Startet ikke.

Skjedde slik at PC1700 satt i bilen og hadde blitt flat, tok den ut og putta inn Sønnak siden viste at den var topp-ladet. Bilen startet med en gang og ingen problemer. Men da skulle på butikken dagen etter, fikk jeg ikke startet igjen og var helt flat!

Det Sier bare klikkklikkklikkklikk og det lyser for fult i instrument huset , tak lysene etc.. når man vri på tenningen og alt som lyser blinker.

Men starter ikke!

Hvilken er det som er startrele` her? 

Var ikke lenge siden jeg faktisk sjekket ladningen på bilen, den lada rundt 14,37 Volt  på tomgang. 

Kan være :

*Må ha nytt batteri?

*Ny startrele`?

*Ny dynamo?

*Ny starter? 

*Noe elektronikk som har tatt kvelden? 

SISTE STATUS 17.07.14 -> Fikk sjekket batteriet og celle som var ødelagt. Kjøpt nytt batteriet. Startet med en gang! 1. tips :SJEKK BATTERIET FØRST FØR DU GJØRE NOE ANNET!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...