Gå til innhold

325i e30 facelift "resteurering"

Gooner
 Share

Anbefalte innlegg

ung kar frå Måndalen i Rauma, :P .

Drømmen e no selfølgeli å få en decent e30 men fer se hvor langt jeg kommer :)

Biln ble kjøpt fra matsrh her på forumet.
biln har rullet 245...
Den har mye rust.

Planen er Rieger infinity leppe ( Kjøpt )
M-tech 1 sideskjørt ( kjøpt )
Hekkskjørt i som ikke bygger for mye. (mangler)

send Pm om du har noe av interresse.

Motor: blir m20b25 med grenrør, chip, kvasskam og muligens 2,7 liter ombygging :evillol:
Send PM hvis du har noe av interesse  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener du helt ærlig at du merker forskjell på bil med og uten chip?? Det eneste som skjer er vel at du flytter effektkurven litt, og turtallssperre på 7200 i stedet for 6500 ? Den jeg har nå har rullet 121.000km, og er chippet.. Synes ikke den er nevneverdig sprekere enn noen andre jeg har hatt..

Har man f.eks chip sammen med grenrør og effektanlegg, så kan det monne på litt.. Men å tro at en chip gjør underverker stemmer ikke i mitt hode på en sugis med 170hk orginalt.

Ser det er en del jobb på bilen! Morsomt at du ser deg mål på å fikse den! :)

Om det er uorginal steinplate du mener i fronten, så passer IS-leppa på den ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle overhodet ikkje fram til att den blir noen racerbil! Men den fra trimchip.com fjerner også noen idiotiske funksjoner som er originalt, f.eks det som gjør att den "henger igjen" på turtall ved giring på litt turtall osv.. Pluss att den får gjerne en finere kurve.. Ergo så gjør den underverker i mine øyne:) Men selfølgelig blir det bedre viss du monterer skikkelig eksos og trimkam osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste fra jeg kjøpte den av at den lak olje fra ett eller annet sted, fikk den hjemm på bukk og merket at lak både fremme ved motor og bakover til og MED girkassen... de drypper faktisk når motoren er varm...

forrige eier skal vist ha byttet simring på kassa det ser ikke ut til å ha fungert... olje er kastett rundt om onder bilen helt til diffen omtrendt.

bestemte meg for å bytte bunnpannepakning i helga... så søkte på google for tips... å fant ut at de var vanlig å ta ut motoren eller ta ned styresnekka under en slik oprasjon men følte jeg ikke hadde kunskap nokk til å ta ut motoren og det ser komplisert ut den styresnekka., men fant en link om en metode der man bare løsnett motorfestene og jekket opp motoren akkurat nok til å få løs bunnpannen.

Denne metoden gikk jeg for. http://www.rtsauto.com/e30-bmw-oil-pan- ... placement/

uztyhllyyjkn8x0ixosg.png

Det angrer jeg på nå, noe så trangt å pirkete arbeid! nå he no ikkje prøvd de andre metodene men dette anbefales ikke. meget vanskelig og trangt å treffe hullet der drivakslingen til oljepumpa skal inn høyere oppi motorblokka,mens den er oppi bunnpanna med liten klaring å gjøre det på og minimal sikt når man ska montere igjen...

Men overasket meg selv og klarte det, brukte vel en halv dag :wink:

vqui5jam1fzv35tyh3f5.jpg

rent og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

uhrpswl6d2892i0qq9ln.jpg

pxvh5boaubb1d016c79t.jpg

sveise,sveise,sveise.

hix56mcisc8d90rqk13y.jpg

Burde kansje bare kjøpt begge to nye innerskjermer men fant ikke ut at d gikk ann å kjøpe før jeg var halveis i prosessen! men nå er det i allefall adskilt hjulkasse fra bagasjeromm hehehe.

post-71706-0-65007300-1382377980_thumb.j
post-71706-0-28284200-1382378401_thumb.j 

post-71706-0-50509400-1382379049_thumb.j

2zsdx9wfbqm5r8sop9ap.jpg

motoren har fått se tårnstag og sportsluftfilter :)

djy8dliwmxicit9hk8s8.jpg

Nå står bakplaten igjenn!

post-71706-0-16696000-1382378988_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...