Gooner Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 følger med her takk for det:) Følger med her!Har du prøvd å sveise med flux tråd? Gikk det fint? Noe å anbefale? Holder på med tilsvarende prosjekt, men min er ganske rustfri, å bare noe små sveising som skal til tja, brukbart hvis du er flink, men ekkelt å sveise med i forskjell til sveising med gass. hvis du sveise med lav strøm så må man nesten hele tiden klippe av tuppen på tråden for hvert pungt man tar. PGA det blir slagg på tuppen av tråden og da blir den vanskelig for å tenne lysbuen. så blir det jo litt slagg å sveisen blir nokk ikke likefin, men som sakt så er det brukbart, anbefaler å prøve det selv. Er ikke så dyrt for en rull kjempe greier å ha i reserve uansett om du skulle gå tom for gass en dag du må sveise noe
Gooner Skrevet September 8, 2013 Forfatter Skrevet September 8, 2013 He lakkert motorrom i helga. men d e no faan ikkje rå! å lægge ut bilde på bimmers no so....
divad Skrevet September 8, 2013 Skrevet September 8, 2013 Må følge med her! Ser du har mye av den samme rusta som meg på mitt restaureringsobjekt. Vanlig primer rett på stålet under bilen, er det slik du har gjort det? Tror du det fungerer bra?
syveri Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Men hvordan er det å sveise tynnplater med det da? Tenker da på karosseri plater
Gooner Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Må følge med her! Ser du har mye av den samme rusta som meg på mitt restaureringsobjekt. Vanlig primer rett på stålet under bilen, er det slik du har gjort det? Tror du det fungerer bra? Jeg brukte 2 komponent epoxy primer fra biltema (marine) ((( http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalie ... mer-30623/ ))) som jeg har allerede begynt å angre på, usikker hvor bra dette egner seg. men tengte at hvis det er bra nokk for båt så er det vel godt nokk for bil også , i tillleg så har jeg ikke sett annet alternativ på biltema. og har fått beskjed om å bruke 2 komponent epoxy og at det er helt tett så det er vel bra nokk. Men hvordan er det å sveise tynnplater med det da? Tenker da på karosseri plater Det var tynnplater jeg reffererte til.
Gooner Skrevet September 11, 2013 Forfatter Skrevet September 11, 2013 Her har jeg lagt 2 komponent primer. Lakket med Industrilakk/lastebillakk fra standox. Ble aaaalt for blankt for min smak menn, ble heller ikke styggt.
syveri Skrevet September 11, 2013 Skrevet September 11, 2013 hvordan var biltema lakken i bruk? måtte du tynne den ut myefor å kunne kjøre den i sprøyta? hørt om noen som bruker den, og tenkte faktisk å bruke den selv, billig er den og!
Gooner Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 primeren du tengte på ? ja må tynne den ut med sikkert 15-20% tynner... den er veldig tjukk.
aalgaard Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Ser bra ut får gjort litt her ser det ut som.
Gooner Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 [Sparklet døren , brukte sprøytesparkel og lang slipemus.Fikk tak i et helt nytt smiedmann grenrør til m20, til en 1000 lapp!..... var en del rust under inni der vindusvisker motoren og kupevifta er, men tok ut alt slipa ned og hadde på rustfjerner, skal ha på 2 komponent primer deretter mye rustskydd av noe slag.
Gooner Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Verdns beste utgangspongt av en bil <3
Gooner Skrevet November 18, 2013 Forfatter Skrevet November 18, 2013 Herlig....har bare medgang med denne biln kan ikke gi meg nå, så var og kappet taket av en delebil som var i bra stand! skal prøve å få sveist taket i helga, å da begynner det å bli bra rustfri denne biln ser ikke lyset i tunneln anda men...
Andy520iA Skrevet November 22, 2013 Skrevet November 22, 2013 Stå på. Verdt det når du er ferdig. Du er flink det skal du ha:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå