Gå til innhold

Dempe eksoslyd fra effektanlegg. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! jeg har effektanlegg på min e36 320, og fikk 96db på støytesten. M3 stw scorpion catback. Jeg trenger noen tips for å dempe til under grensen (82db)?

Vil gjøre det billigst mulig!

Skrevet

Stappe stålull i potta? Tror ikke det blir noe veldig stort problem å få ut igjen med en modifisert kleshenger (de som er laget av ståltråd) så lenge du overdriver ikke med størrelsene på "klumpene".

Skrevet

En kjent løsning fra den tida jeg drev med mc var å borre litt hull i en colaboks og tre den utpå stussen. Ikke noen estetisk detalj, men det fungerer for å få den gjennom støytester på baner. Standstøyen fra GSX-R 1000 med fullrace i titan var brutale 100++ db. Ellers var det mange anlegg som ble levert med en egen innsats/trakt for å dempe støy. Denne står tredd inn i potta og kunne enkelt fjernes.

Det enkleste er nok å stappe stålull inn i potta.

Skrevet

Mr2'n min støyer helt latterlig mye med tanke på at det er åpen 3 tom hele veien og eksosen er sikkert er en drøy meter lang så den hadde ikke sjangs til og komme gjennom eu. Så da tokk jeg og stappet eksosen full med stålull også lagde en innsats med et mindre rør som jeg festet i enderøret for og strupe det litt (så det var et lite enderør inni enderøret) og da gikk den rett gjennom eu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...