øyvind bp Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Hei. Ser at bilen min er godkjent for 235 foran og 255 bak. Jeg har 17 tommer felger som er 8,5 J. Kan man bruke de til ovennevnte dekkdimensjon? Eller må man ha smalere felger foran og bredere bak? Hvilke felger bør man ha for å få det perfekt? Ser at kastestjernefelgene til m5 er beregnet for dette oppsettet. Men har ikke klart å finne dimensjonene på felgene? Må man bruke spacere for å gjøre dette riktig? Som dere skjønner har jeg ikke helt kontroll på hva som er riktig å gjøre for å få dette perfekt. Takk til all hjelp som måtte komme.
quandt1960 Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 På min E91 som er levert orginalt med "mischbereifung" så er det 225 framme og 255 bak. Felger framme er 8J og bak 8.5J så jeg vil anta det vil gå fint med 235 på 8.5J.
øyvind bp Skrevet November 16, 2012 Forfatter Skrevet November 16, 2012 På min E91 som er levert orginalt med "mischbereifung" så er det 225 framme og 255 bak. Felger framme er 8J og bak 8.5J så jeg vil anta det vil gå fint med 235 på 8.5J. Takk for svar. Så da antar jeg at jeg kan ha 255 og bak på felgen. Men var egentlig ikke det jeg lurte på. Ikke om jeg kunne ha den dimensjonen på felgene, men om det vil fungere på bilen. Om dekkene kommer på riktig linje eller om det blir feil og den vil spore noe voldsomt. Har hørt at man bør ha litt annen dimensjon på felgene foran enn bak om man skal ha forskjellig dekkbredde. Eller et annet innpress eller noe i den dur? Er det noen som har fasit på dette? Er det ikke noe som heter ET? Hva er forskjellen på ET20 og ET22? Noen som vet?
bmwmann24 Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Skal mene at du kan ha opptil 255 dekk bak (10" felg) Og ja, med 8.5 framfelg så kan du ha 235;) jeg for min del får del får nok litt kjeft me 265 bak hehe, men da leverer man bilen til en man kjenner! Så lenge du har samme dim på samme aksling går det bra. Du vil oppleve sporing med dette oppsettet. Langt ifra like behagelig som 195/205, men du verden bilen sitter i svingene! ET er innpress.! Ta f.eks en 3 serie felg kontra 5 serie felg, 3 serie felg på 5 serie blir krise stygt. Jeg monterte smale 5 serie felger på e36 (7.5" felg) og det bygde mer ut en brei 3 serie felg:P Forskjell er innpress. Noe mer spesifikt var i grunnen vanskelig for meg å finne på.
camxer Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 På min E34 sedan hadde jeg 235 fremme og 255 bak på 17" felg og ET20. Husker ikke bredden, men det var ingen subbing eller voldsom sporing. Bilen trengte dog hjulstilling etter at dekkene ble ganskeslitt på innersidene etter tre sesonger. Edit: Mener det var 8" og 9" bredde. Felgene var BBS felger som ble levert originalt med E34, men husker ikke hvilken style det var.
bmwmann24 Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 spora jævlig hos meg da. Kanskje dekktype har mye å si. Subbing slipper du siden brønnene er store på din bil.
øyvind bp Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 På min E34 sedan hadde jeg 235 fremme og 255 bak på 17" felg og ET20. Husker ikke bredden, men det var ingen subbing eller voldsom sporing. Bilen trengte dog hjulstilling etter at dekkene ble ganskeslitt på innersidene etter tre sesonger.Edit: Mener det var 8" og 9" bredde. Felgene var BBS felger som ble levert originalt med E34, men husker ikke hvilken style det var. Jeg ser at du skriver du hadde 8'' foran og 9'' bak. Det jeg egentlig lurer på er om man må det. Ser ut i fra hva andre skriver at man kan ha både 235 og 255 på 8,5 felger. Så at det passer på felgen skjønner jeg. Men vil det fungere på bilen? Eller må jeg skaffe meg 9'' eller 9,5'' bak?
TurboLag Skrevet November 17, 2012 Skrevet November 17, 2012 har 235 foran på 19x8", og 265 bak på 19x9.5" på e39'en min, kommer til å gå opp til 245 og 275 neste gang. Blir null vom, og rim protector'n på dekket får gjøre jobben den er lagd for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå