internetdude Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Har kjøpt en e38 740-95 hvor kassetspilleren ikke tar imot kassetter, ser ut for at det mekanisk har skjedd noe inni hullet som gjør at kassetten ikke går inn. Er det mulig å få ut denne forfra? Hvilke cd spillere fra hvilke biler kan jeg smekke rett inn og plugg and play? Jeg har kun kassett oppe til høyre, myntholder til venstre for kassetten, radio under det, og så varmeapperatet nederst. Ikke noen OBC. Kan ev laste opp bilde hvis det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Sånn som jeg husker så er det 2 ører, 1 på hver side på fremsiden av kasettspilleren som du vipper frem. Bak dem er det umbrako skruer som man løsner på. Så er det bare å dra ut mener jeg. Alle slags spillere som passer i hullet der. Er vel 1-din. Du må ha overgang fra bmw 17pin til din-kontakter. Du mister rattkontrollen hvis du ikke velger spiller som har I-bus adapter. Og så lønner det seg å velge en spiller der det henger minst mulig ræl bakom, for det er trangt om plassen bak der. Jeg har en original kasettspiller liggende som fungerer. Men du er vel sikkert ikke intr i den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Tenkte kun på hvilke BMW cd spillere(fra hvilke biler) som passer, vil ha det orginalt. Får jeg ikke tak i cd, eller denne ikke dukker opp i radiodisplayet/virker sammen med det andre går jeg heller for en kassettspiller Skal sjekke etter umbrakoskruene etterpå, takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 CD43 heter den. http://www.ebay.de/itm/BMW-Business-CD- ... 7839wt_938 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Ok, bør vel være lett å få tak i. Men den har radio også? Bytter jeg ut radioenheten da, og lar kassettspilleren stå? Trenger jo både ny kassettspiller og ny radio/cd del da..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Kasettspilleren du har i dag inneholder også radio. Fjærner du den så fjærner du også radioen. Den er altså likedan oppbygd som en hvilken som helst 1-din spiller. Spilleren jeg linket til på ebay.de er en cd+radio. Bytter du til den mister du altså muligheten for kasett. Men det er vel ikke noe stort tap. Displayet under kasettspilleren din kalles for MID = Multi Information Display, og er ikke annet en nettopp det. Inneholder ikke radio eller spiller av noe slag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Ok, er bare at den du linket til på ebay ser lavere ut enn høyden på displayet + kassettspilleren min tilsammen. Men det ser vel bare slik ut. Stemte forøvrig det du skrev om umbrakoskruene på kassettspilleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 http://www.bimmerboard.com/forums/posts/168935 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Ok, men ser litt dumt ut med samme info i begge displayene da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Skyv igjen luka da CD43 er vel det eneste alternativet hvis du skal gå for originalt. Finnes flere versjoner av den, men de er stort sett like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 He he Ja prøver nok å få tak i en sånn. Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå