Gå til innhold

Automatkasse i nødprogram feilmelding e38 740i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp fått denne bilen og denne feilmeldingen dukker opp på check controllen konstant.

Kassa virker som en drøm, og jeg har aldri kjørt noen motor/auto kombinasjon som jeg har likt bedre. Kan ikke fatte at den skal være i ett nødprogram, og er den det vil jeg at den skal fortsette der ;-)

Men kan dette være en gammel feilkode som henger igjen?

Har forsøkt resette ved å ta av batteripolene og koble disse sammen over ca 30 minutter, men feilmeldingen var der ved første oppstart.

Skrevet

Hvis feilmeldingen dukker opp igjen etter du har kjørt og eller girkassen går i nødmodus trenger du ettersyn på girkassen. Først i form av en diagnose. Flott bil det der, håper det bare er småting.

Var borti det der på en 528ia en gang. Skikkelig plagsomt. Da var det en ventil i girkassen som var dau.

Skrevet

Hvordan vet jeg om den faktisk er i nødprogram?

Den virker som sagt helt perfekt, girer som en drøm både opp og ned i både normal og sport modus.

Og sport modusen virker, hvis den hadde vært i nødmodus ville vel ikke sportprogrammet virket?

Ja skikkelig grom bil, har hatt noen kompiser som har hatt både 4 og 4.4 liters motorer, men aldri sitti på med en.

Ante ikke at den gikk så jævlig :-)

Skrevet

Ah da er den nok ikke i nødprogram. Mener nødprogram var fikset til 4. gir eller noe. Det merker du noe jævli ut fra kryss o.l. Bilen kjører helt dødt men den får deg til nærmeste verksted. Det som er tanken til BMW vertfall med det. Dessuten mener jeg å huske at den ikke fungerte i semi hvis du har steptronic da.

Det beste er nok å nullstille feilkodene og se om de dukker opp igjen. Det er jo en veldig sofistikert bil med masse elektronikk så eneste måten å være ganske sikker er diagnose. Å fjerne minuspol på batteriet slik hjelper i grunnen ingenting. Hvis feilen er der vil den bli registrert igjen. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har sleit også litt med at denne meldinga kom opp på bilen min i vinter, men dette var kun fuktighet i ene kontakten under bilen ved girkassa ( stor kontakt som ligger på siden eller delvis under girkassa ), koble fra her å se om det er noe form for fuktighet.

Når kassa virkelig er i et nødmodus så merker du det som nevnt av SanjinRed, selvom man har 286 hk så går bilen like dass som Pyggen min med 59 hk..

Skrevet

Tok frahverandre 2 kontakter som lå på høyre side av kassa igår, en rund på ca 5-7 cm i diameter, og en litt mindre som lå ved siden av.

Ingen fukt, irr eller møkk i noen av de, tørre og fine :-(

Jeg har sleit også litt med at denne meldinga kom opp på bilen min i vinter, men dette var kun fuktighet i ene kontakten under bilen ved girkassa ( stor kontakt som ligger på siden eller delvis under girkassa ), koble fra her å se om det er noe form for fuktighet.

Når kassa virkelig er i et nødmodus så merker du det som nevnt av SanjinRed, selvom man har 286 hk så går bilen like dass som Pyggen min med 59 hk..

Skrevet

Ja, prøver å følge opp og avslutte de trådene jeg starter. Er så j.... irriterende når du endelig finner en tråd i ett eller annet forum med ett problem helt lik ditt, for så å se at det stopper helt brått uten noen løsning :-(

Skrevet
Ja, prøver å følge opp og avslutte de trådene jeg starter. Er så j.... irriterende når du endelig finner en tråd i ett eller annet forum med ett problem helt lik ditt, for så å se at det stopper helt brått uten noen løsning :-(

Kunne ikke blitt mer enig..! :-D

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...