internetdude Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Ser ikke ut for at km standen og tripptelleren kommer opp i displayet på instrumentene på bilen min. Kjøpte den for noen dager siden og mener da jeg så det da... Men nå kommer det ihvertfall aldri fram. Viser seg vel alltid på 728n min, og er vel ikke noen måte å få dette bort på ved å trykke på noen knapper osv? Har låst opp instrumentet slik at jeg får fram alle funksjonene, men dette har jeg også gjort på 728n, uten at det har fått noen slike konsekvenser. Har konstant feilmelding på at automatkassen er i nødmodus, men det kan vel ikke ha noe med dette å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Dette er vanlig feil på e38/e39 pixlene forsvinner delvis eller alt blir svart. Enten må du sende instr/kombi til firma som fikser sånn eller så må kombiinstrumentet skiftes. Hvis du MÅ se noe informasjon nå i instrumentet så bruk en lommelykt å lys på det, da er det mulig å se det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Er vel ikke en eneste pixel feil noe annet sted som jeg har lagt merke til, rart hvis kun hele denne linjen har forsvunnet? Altså alle pixelene i check control virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Når du har flere problemer med det elektriske, er det en fordel at du samler det i en tråd og ikke sprer de på flere. Da blir det enklere å hjelpe Ofte har ting en sammenheng. Problemer på kombiinstrument kan forårsake feil på bla. cruise kontroll og en rekke andre ting. Kombiinstrumentet fungerer som et slags kommunikasjonssenter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Denne er kjekk å ha: http://www.e38.org/part2driverinfo.pdf IKE = instrumentpanel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Utrolig mye bra i den pdf'n ja. Tar en diagnose til uka, så får jeg se hva som dukker opp der. Og så ta noen av de opplagte feilene først, så se hva annet som eventuelt forsvinner av seg selv da. Ting som da fortsatt er uforklarlige, lar jeg vel bare være til større feil eventuelt dukker opp, slik at det blir lettere å feilsøke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 18, 2012 Forfatter Share Skrevet November 18, 2012 Sjekket med lommelykt idag, og alle tallene på både km stand, tripteller og temperatur er der. Er det pixelene som er gåene da? Er ikke helt sikker på hvordan disse funker, men trodde at hver pixel er som en lyspære? Hvis det stemmer så skulle det vært helt svart på det punktet, og ikke mulig å se noen ting hvis en pixel gikk? Og hvorfor er da klokka i min MID mye svakere enn resten av infoen i displayet? Er klokke pixelene på vei til å dø ut da? Dette er vanlig feil på e38/e39 pixlene forsvinner delvis eller alt blir svart. Enten må du sende instr/kombi til firma som fikser sånn eller så må kombiinstrumentet skiftes.Hvis du MÅ se noe informasjon nå i instrumentet så bruk en lommelykt å lys på det, da er det mulig å se det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim_M5 Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Pixelfel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet November 18, 2012 Share Skrevet November 18, 2012 Det er vel en egen pære til klokka hvis jeg ikke husker feil, så tipper pæra har tatt kvelden Da får klikka kun litt lys fra de andre og blir svak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 19, 2012 Forfatter Share Skrevet November 19, 2012 Står vel ingenting om hvordan det virker på pixelfel.se? Når en pixel ryker blir det helt svart eller bare forsvinner lyset i pixelen? Det er vel pixeler i MID også, og hvis det er pærer der hvorfor er det ikke det i kombiinstrumentet, og at det kun er pærene i kmstand, tripteller og temperatur vinduene som har gått på min bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet November 19, 2012 Share Skrevet November 19, 2012 Hvis lyset forsvinner så blir det vel svart... Hvorfor det er pærer i noe av kombi og noe pixler må du nok spørre fabrikken om Jeg har i alle fall skiftet pære i klokke på mine biler tidligere, selv om alle pixlene har vært til stede i MID. Å det har gjort susen der Pixlene sitter på printplater så feil der er vel ofte irring/ dårlig kontakt/lodding eller rett og slett at de digitale tallplatene tar kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 20, 2012 Forfatter Share Skrevet November 20, 2012 Så når jeg kan lese alle tall i kmstand, tripteller og temp med lommelykt, så kan det hende det kun er pærene som har gått da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet November 20, 2012 Share Skrevet November 20, 2012 Det er nok ikke pærer som er problemet der, pærene gir kun bakgrunnslys i kombi. Det er pixelfeil. Lommelykta gjør at du speiler lyset tilbake som gjør det lesbart;-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 21, 2012 Forfatter Share Skrevet November 21, 2012 Ok, da driter jeg i det, er ikke ofte jeg trenger sjekke km standen, da får jeg bare bruke lommelykt Og trippen bruker jeg nesten aldri uansett på noen biler, eneste som er litt kipt er utetempen, er vel det mest interessante infoen jeg kan ha i en bil. Men ikke så interessant at jeg gidder betale over 2000 spenn for det, da får jeg heller ringe dama. Alle andre pixler virker, så da venter jeg med å gjøre noe med det til det ryker noen pixeler noen andre steder i instrumentet. Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 21, 2012 Forfatter Share Skrevet November 21, 2012 Kom tilfeldig over denne idag http://www.meeknet.co.uk/e38/Instruments/Index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå