Gå til innhold

Forskjell med/uten prosjektor i lykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en e46 med prosjetktor (ble kjøpt nye lykter med for noen år siden).

Jeg bestilte ett sett med angel eyes, da de som var på lyktene var blitt dårlige, og jeg bestilte "non projector" altså uten prosjektor. Hva vil forskjellen være? Får jeg ikke montert de?

Skrevet

Du har uoriginale lykter da e46 ikke kom med AE fra fabrikk.

Disse har mest sannsynlig 3-6 T10 parklyspærer e.l i hver ring mens originale angeleyes som man finner i E39, E60, e90 osv har 1 (spesiell) pære. Man kan bytte disse 6 pærene til noen med mer blåskjær e.l men vil fortsatt se at det er flere pærer.

Kan godt være du får montert de, men må nok kutte/modde lykta litt

Skrevet

Jeg har uoriginale lykter med Angel eyes (DEPO)

Jeg har 3 pærer i hver ring (12 totalt) skiftet alle til W5W T10 Led pærer med farge av 6000k

(Bestilt fra ebay for 60kr, bare 2 koster 200kr her i Norge, opplevde faktisk bedre kvalitet fra ebay)

Tok av fangeren og deretter lyktene, så er det slike "inspeksjons" luker tred med gummi på mine lykter, der var det bare å lirke seg frem :)

Monterte også en slik på hver lykt http://www.megalys.no/products/canbus-f ... 10-194-w5w

legger ved bilder :)

tcphzxo8ld76l183ymie.jpg

Etter :D

3l5il5rhgxamd9117wzv.jpg

Glemte å¨nevne, vis du vertfall har like lykter som disse, så kan du ta av glasset frempå lyktene og montere ringer, er god plass inni den originale ringen :)

Skrevet
Jeg har uoriginale lykter med Angel eyes (DEPO)

Jeg har 3 pærer i hver ring (12 totalt) skiftet alle til W5W T10 Led pærer med farge av 6000k

(Bestilt fra ebay for 60kr, bare 2 koster 200kr her i Norge, opplevde faktisk bedre kvalitet fra ebay)

Tok av fangeren og deretter lyktene, så er det slike "inspeksjons" luker tred med gummi på mine lykter, der var det bare å lirke seg frem :)

Monterte også en slik på hver lykt http://www.megalys.no/products/canbus-f ... 10-194-w5w

legger ved bilder :)

[ Bilde ]

Etter :D

[ Bilde ]

Glemte å¨nevne, vis du vertfall har like lykter som disse, så kan du ta av glasset frempå lyktene og montere ringer, er god plass inni den originale ringen :)

Ser iallefall ut som om lyktene er like :) Tok av glasset idag, og prøve de AE jeg hadde (SMD 60 LED), det settet for uten prosjektor, og de hadde forskjellige std. Så den ene ble for stor. Fant derimot det riktige settet, der var alle like og vil passe bra :) Men "problemet" er at det er en AE bak, som jeg kunne klipse av og bak der befant det seg tre pærer i hver :) Så skal prøve først å bytte disse pærene til LED :D Blir ikke det bra, så bestiller jeg slike SMD 60 LED AE fra ebay, 330,-

Var litt vanskelig å få av lyktene, da forrige eier har vært hyppig ved bruk av TEC7/silicone på alt :P

Hvordan byttet du pærene? Tok du av glasset? Pærene var nede i ett smalt hull.

Skrevet

Var vistnok noe silikon inni mine og hehe, var ikke bare bare å få av det svarte dekselet...

jeg hadde av dekselene frempå lyktene, vet ikke om det er nødvendig. Men led pærene var noe større så jeg rev vekk alle de der "pinnene" som er fremfor pærene.

Så tok jeg en pinne med bøy på å lirket alle pærer i rett spor :) er 5 luker bakpå mine lykter for å skifte pærene. (Pærene må takes ut og inn fra baksiden)

Skal du ha led pærer, så er det billigere å kjøpe alle uten "canbus" og bare kjøpe en seperat for 1 pære (funker fortsatt) og montere den mellom 2 kontakter for hovedkontakten til parklysene, kan ta bilde av mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...