Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har en 1999 E46 318i. Har i det siste hatt problemer med at turtallet hopper opp og ned, (ligger på 1500 omdr og faller ned til 500 for så å hoppe opp igjen etter et par sekund. Og nå i det siste har den bynt å stoppet ved nedbremsing (inn med clutchen) i kryss og lignende. Dette skjer ikke alltid, men ofte nok til at det må fikses. Tips mottas med stor takk!

Skrevet

mulig at du har skit i innsugsbelgen din.! Prøv å rengjør denne, samt electrorens i LMM-rør inni der, tørk omså over med en klut eller noe etterpå.

Hadde samme problem med en Galant. Da koblet jeg fra batteri i 10 min og koblet på igjen, reboota Styreenhet eller noe.. alt virket perfekt da bilen gikk i nødmodus , men problemet vedvarte fram til jeg rengjorde alt.

EVT koble ut luftmengdemålern din. Hvis bilen virker når du har denne utkoblet så går den i nødmodus. Bilen vil begynne å fjuske igjen etter en stund.

Kan jo være vacuum osv.. men, holder en knapp på belg/Lmm her.

• 2 weeks later...
Skrevet

Sjekk ut slangen i bakkant av motor. Det går en slange inn på toppdekselet. Hvis du klemmer på denne og den føles som "tyggis" må den byttes sammen med pvc-ventilen.

En annen gjenganger på disse er luftmassemåler.

Skrevet

Hadde disse symptomene på min bil, da var ene slangen fra toppdekselet til tomgangsregulatorn i klem da stoppet bilen på tomgang.

+ kontakten til tomgangsregulator har løstnet noen ganger og gitt høy tomgang og høyt bensin forbruk.

Skrevet
Men gikk turtallet opp og ned når du stoppet i kryss ol, Maverick? Turtallsnåla ligger på 500 og bilen rister, åsså går den opp på rett nivå etter en stund.

lmm,skit i belg, faktisk vært borti at turtallet raste opp og ned da toppaknigen gikk (vann i forbrenningskammer) men, tror du skal rengjøre inni belgen din. Funka for meg, funker nok for deg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...