angvikguten Skrevet November 22, 2012 Skrevet November 22, 2012 Hei, Har en 1999 E46 318i. Har i det siste hatt problemer med at turtallet hopper opp og ned, (ligger på 1500 omdr og faller ned til 500 for så å hoppe opp igjen etter et par sekund. Og nå i det siste har den bynt å stoppet ved nedbremsing (inn med clutchen) i kryss og lignende. Dette skjer ikke alltid, men ofte nok til at det må fikses. Tips mottas med stor takk!
evi Skrevet November 22, 2012 Skrevet November 22, 2012 Sjekk for falskluft. Gå over innsuget med startgass. Hvis ikke det er tilfelle mistenker jeg luftmassemåleren tuller.
bmwmann24 Skrevet November 22, 2012 Skrevet November 22, 2012 mulig at du har skit i innsugsbelgen din.! Prøv å rengjør denne, samt electrorens i LMM-rør inni der, tørk omså over med en klut eller noe etterpå. Hadde samme problem med en Galant. Da koblet jeg fra batteri i 10 min og koblet på igjen, reboota Styreenhet eller noe.. alt virket perfekt da bilen gikk i nødmodus , men problemet vedvarte fram til jeg rengjorde alt. EVT koble ut luftmengdemålern din. Hvis bilen virker når du har denne utkoblet så går den i nødmodus. Bilen vil begynne å fjuske igjen etter en stund. Kan jo være vacuum osv.. men, holder en knapp på belg/Lmm her.
angvikguten Skrevet Desember 5, 2012 Forfatter Skrevet Desember 5, 2012 Takk for tips, kan også legge til at drivstofforbruket har gått betraktelig opp..........
gallay Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Det kan likegodt være bensinpumpe som lever sine siste dager
OLEZZ Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Sjekk ut slangen i bakkant av motor. Det går en slange inn på toppdekselet. Hvis du klemmer på denne og den føles som "tyggis" må den byttes sammen med pvc-ventilen. En annen gjenganger på disse er luftmassemåler.
MaWeRiCk Skrevet Desember 5, 2012 Skrevet Desember 5, 2012 Hadde disse symptomene på min bil, da var ene slangen fra toppdekselet til tomgangsregulatorn i klem da stoppet bilen på tomgang. + kontakten til tomgangsregulator har løstnet noen ganger og gitt høy tomgang og høyt bensin forbruk.
angvikguten Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Men gikk turtallet opp og ned når du stoppet i kryss ol, Maverick? Turtallsnåla ligger på 500 og bilen rister, åsså går den opp på rett nivå etter en stund.
bmwmann24 Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Men gikk turtallet opp og ned når du stoppet i kryss ol, Maverick? Turtallsnåla ligger på 500 og bilen rister, åsså går den opp på rett nivå etter en stund. lmm,skit i belg, faktisk vært borti at turtallet raste opp og ned da toppaknigen gikk (vann i forbrenningskammer) men, tror du skal rengjøre inni belgen din. Funka for meg, funker nok for deg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå