drillo82 Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Hei, eg har en BMW 318i e46 2000 modell Problemet: Det virker som bilen bare går på 2 sylindere, eg må ha 1.gir for å komme litt bratte bakker. Bilen hoster og går såvidt på tomgang. Eg har prøvd å pusse tennpluggene ettersom de har eira litt, dette har vært til hjelp noen ganger. Nå har eg kjørt ca 10 km, og pluggene i sylinder 2 og 3 er helt svarte. Pluggene i sylinder 1 og 4 ser ut til å ha en veldig fin brun farge, så eg reiner med at de går fint Etter service historikken, kan eg ikke se at coilen har blitt byttet før, kan dette være problemet? Bilen har gått ca 290000 km kan coilen bli ødelagt etter denne perioden ? Takker for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxopp Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Få lest ut feilkoder og ta en kompresjons test kan høres ut som toppakning ikke er helt god. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drillo82 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Share Skrevet November 22, 2012 Takk for svar, eg skal prøve å få det gjort Bilen bruker en del olje ca 1 dl på 60 liter bensin. Kan dette være en grunn til å sterkere mistenke gåen toppakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Takk for svar, eg skal prøve å få det gjort Bilen bruker en del olje ca 1 dl på 60 liter bensin. Kan dette være en grunn til å sterkere mistenke gåen toppakning? [ Bilde ] Med to sorte plugger og to "rene"i tillegg til oljeforbruket - ja! Hvordan er kjøleveska? Forsvinner den også? Hva med røyklegging? Mye blå røyk? mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drillo82 Skrevet November 23, 2012 Forfatter Share Skrevet November 23, 2012 Bilen lekke vann fra radiatoren, så eg kan ikke se om det blir mindre av, men eg har ikke sett så mye etter blå røyk, men eg veit at det kan røke ganske mye av bilen, vertfall når bilen er kald Lurer litt på om eg skal bytte toppakning selv etter denne guiden http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/41/45 Eg ser at du må ha en del spesial verktøy er dette nødvendig ? Eg har momentnøkkel, men forstår ikkje heilt ka de snakker om når di sir vinkling i tilegg til nM ? takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 23, 2012 Share Skrevet November 23, 2012 Kan også være ventiltetninger eller stempelringer. Men toppakning er vel mest sannsynlig, om du ikke har sprekk i blokka eller toppen. Ingen gode nyheter uansett hvordan man vrir og vender på det. EDIT: Må nok ikke ha spesialverktøy. Er bare for å gjøre jobben sikrere og raskere på merkeverksted, tipper jeg. EDIT2: Vinkler er hvor mye du strammer. En sirkel er 360 grader ikke sant, så må du bruke gradskive feks for å få dratt til så mye du skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå