Uniqum Skrevet November 22, 2012 Share Skrevet November 22, 2012 Bmw e39 525tds Go Kveld! meket idag at bilen girer sent, blir ikke bedre ved lengre turer. men når den først girer så er det en myk skift, ikke noe hakking eller lignende. kan en service på kassen gjøre noen forskjell, eller må hele dritten byttes ut? tar gjærne imot tips å råd mvh s.b Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 23, 2012 Share Skrevet November 23, 2012 Lenge siden du har skiftet olje på kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uniqum Skrevet November 23, 2012 Forfatter Share Skrevet November 23, 2012 ja, det er en godstunn siden, ikke gjort etter jeg kjøpte den for 3 år siden iallefall, mulig den ikke vært skiftet av forrige eier heller på en godstunn. kan dette være årsaken, å kanskje være løsningen for mitt problem? mvh stig b Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet November 23, 2012 Share Skrevet November 23, 2012 Bytt olje og filter i kassa, kan hjelpe. Slitt kasse pleier å være mere voldsom i giringa.. eller veldig hakkete og kjøre med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet November 23, 2012 Share Skrevet November 23, 2012 Problemet kan jo være at skifter du olje,så får du bedre trykk,og de kan være dråpen som får begeret til å renne over...Min tds kasse tok iallefall kvelden like etter oljeskift... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uniqum Skrevet November 23, 2012 Forfatter Share Skrevet November 23, 2012 ok, da tester jeg med ny olje og filter, om kassa går til heden pga bedre trykk, så var det vel likefør uansett. takk for svar! hva er anbefalt olje til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsjsev Skrevet November 24, 2012 Share Skrevet November 24, 2012 BMW sin egen olje, Texaco er vel det de bruker, Febi (gsbildeler) har a/t olje som også kan brukes. Står under kassa med grønn klistermerke med dele nr til a/t olje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå