Gå til innhold

Slurer ved belastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min 2000 mod 320d slurer av og til ved belastning rundt 2000rpm. Det er når jeg kjører vanlig og deretter gir full gass.

Når dette skjer, øker turtallet, men farten er konstant økende upåvirket av turtallsøkningen. Samtidig vibrerer/brummer det litt.

Dette skjer av og til, har kjørt bilen under høy belastning i flere mil uten å fått provosert frem dette, så plutselig kommer det.

Har skiftet clutch for 50000km siden. Har også testet cluthen slik; bilen sto stille i 5gir, ruset til litt over 2000 rpm, slapp cluthen og bilen kvalte momentant. Har også kjørt med bilen i 5 gir, trykket inn bremsa samtidig som jeg har gidd full gass uten at clutchen slapp.

Noen med synspunkt på dette? Er det noe annet enn slitt clutch som kan gjøre at turtelleren øker rpm raskere enn normalt?

Skrevet

Du byttet clutchen selv? Resatte du SAC om du ikke byttet trykkplate? Hvis du ikke resatt denne vil du ikke holde lenge med denne clutchen. Er et eget verktøy for dette-

Skrevet

Komplett clutch kit ja, men om de te rferdig resatt SAC på den, så er det en sånn svær skive i midten som du må ta ut med en kjempe umbraco.

Hvis du ikke så noe slikt, så må du ha verktøy for å resette denne.

Skrevet

Er 3-4 år siden, så husker ærlig talt ikke..

Men skal høre med Koed om det er ferdigoppspente clutcher de selger til 320d.

Uansett bør jeg sikkert skifte den, for det er vanskelig å komme på noe annet som forårsaker det som skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...