Gå til innhold

BMW E36 Cab problemer med bakluke og tak. HJELP!

Fiddy
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW E36 M3 cabriolet som ble nylig byttet dempere på bak.

etterpå funket ikke knappen til EL.cab'en, og platen for kalesjen går ikke i "lås" noe som gjør at ikke bakluken går i lås igjen? :S

noen som vet hva som kan gjøre dette eller har hatt noen lignende errfaring og muligens har en løsning på problemet mitt? :)

påforhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke ut av det før bilen ble byttet bort, men jeg fikk lukket koffertlokk og cab luka gikk i lås ved reset prosedyren.

Fant forøvrig noen ledninger under den fotstøtten helt til venstre for pedalene som var skjøtet og irret av på min. Fikset det, og da fikk jeg vinduer til og funke slik dem skal ved åpning av dører og coupelyset funket som det skulle etter dette, så i bunn og grunn tror jeg nok feilen ellers lå i cabmodulen eller den såkalte komfort modulen.

Var ikke så lett og finne slike deler den gangen jeg holdt på med den, så det ble litt lagt på is etterhvert.

Husker at koffertlokk ikke skulle kunne åpnes dersom cab luka var åpen blant annet.

Er en mikro bryter som føler om cab luka er lukket eller åpen som styrer det.

Sitter vel også en mikrobryter i knekkpunktet midt på taket som føler om taket i seg selv er hevet nok i fremkant før cab motoren skal begynne og kjøre. Det er for og unngå at den skal gå før fremkant av tak er kommet over ett kritisk punkt for bryting eller hva jeg skal kalle det. Var halv automatisk tak på min, så der måtte fremkant tak løftes manuelt opp ca 15-20 cm før den bryteren registrerte nok åpning.

Leeenge siden jeg kødda med det der, så er nok ikke stort jeg kan få hjulpet deg med egentlig.

Men prøv en reset av hele greia. Viktig at motorer er helt i inngrep da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke ut av det før bilen ble byttet bort, men jeg fikk lukket koffertlokk og cab luka gikk i lås ved reset prosedyren.

Fant forøvrig noen ledninger under den fotstøtten helt til venstre for pedalene som var skjøtet og irret av på min. Fikset det, og da fikk jeg vinduer til og funke slik dem skal ved åpning av dører og coupelyset funket som det skulle etter dette, så i bunn og grunn tror jeg nok feilen ellers lå i cabmodulen eller den såkalte komfort modulen.

Var ikke så lett og finne slike deler den gangen jeg holdt på med den, så det ble litt lagt på is etterhvert.

Husker at koffertlokk ikke skulle kunne åpnes dersom cab luka var åpen blant annet.

Er en mikro bryter som føler om cab luka er lukket eller åpen som styrer det.

Sitter vel også en mikrobryter i knekkpunktet midt på taket som føler om taket i seg selv er hevet nok i fremkant før cab motoren skal begynne og kjøre. Det er for og unngå at den skal gå før fremkant av tak er kommet over ett kritisk punkt for bryting eller hva jeg skal kalle det. Var halv automatisk tak på min, så der måtte fremkant tak løftes manuelt opp ca 15-20 cm før den bryteren registrerte nok åpning.

Leeenge siden jeg kødda med det der, så er nok ikke stort jeg kan få hjulpet deg med egentlig.

Men prøv en reset av hele greia. Viktig at motorer er helt i inngrep da.

har funnet diverse micro brytere, sliter kun med microbryter i fører dør, som gjør at auto på vinduet kutter når det er på vei opp :)

men om motorene e inntakt i bagasje rommet får en ikke opp platen så de må kobbles av har eg skjønnt, så for prøve og resette den og se om den funker igjen, den funket frem til bakdemperene ble byttet så :)

alle vinduene går ned samtidig, men fører vinduet går ikke opp på auto igjen.

min er å halv automatisk, men har en strøken hel automatisk liggende å :)

"bakruten" på den som står på er så matt at jeg vurderer å bytte om :)

problemet e at platen ikke går i lås, ligger eg press på den hører du låsen på bakluken funker :) men går ikke i lås selvom, så noe som ikke sammarbeider helt der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...