Slammed Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Hei. Jeg har en 97 e39 523 som jeg tenker å sette i en M50B28 motor. Passer den med tanke på travers og motorfester? Og hvordan blir ledningsnett? Passer zf m3? kasse på denne med tilhørende mellomaksel, på min 523 bakstilling og diff? Håper på raske svar.
Slammed Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Eller er det b25? Jeg vil ha stålblokk i hvertfall. Åssen får jeg b28 på m50? Dette blir turboprosjekt i en e39.
Eirik Viste Skrevet November 27, 2012 Skrevet November 27, 2012 Hvis en stroker en M50B25 vanos motor med 2.8 veiv og råder, så får du M50b28. Bruker du bunnpanne og motorfester, sensorer og ledningsnett fra M52 motoren(eller alle ytre delene), så er dette bolt-on i E39. Alpina og USA M3 bruker motorene på den måten. Stålblokk, men alt det andre fra M52. Triggerhjulet fra M52 ville jeg og byttet over. Jeg har liggende M50B25 vanos bunndel og løs topp. Du må vel uansett senke kompresjonen. Da kan det være greit å ha delene løse. 2.8 veiv har jeg egentlig fra en 2.8 blokk i Østerrike, men får ikke motorblokken med meg hjem i denne omgang. 2.8 veiver er stadig til salgs. Har du gitt opp 540 planene? Eirik.
Slammed Skrevet November 27, 2012 Forfatter Skrevet November 27, 2012 Ja har vel egentlig gitt opp 540 planene. Har funnet alt for mye rust på 540'n. Men har også en e39 523 stående, denne er venstre styrt. 540 er høyre. Og da er det øiksom ikke bolt on å fytte over deler, mtp elektrisk, styring osv. Så prøver heller å finne på noe kult med 523'n, denne står komplett uten motor og gir. Så prøver å finne ut forskjellige muligheter med motor og gir. Har som sagt tenkt over m50 motor, med turbo. Har også vurdert 2jz motor, da jeg er veldig fornøyd med disse. Har kjørt Supra drift løpsbil i noen år, og disse motorene er latterlig sterke! Men hadde vært deilig med motor og drivlinje som passer bolt on, siden dette budsjett prosjekt og bare morro bil. Men tipper påkost på m50 motor blir mye dyrene enn å kjøpe en 2jz motor, og få ut 400-450 med org turboer, og motor. Hehe, det er jo bare eksos og IC! Men til gjengjeld koster getrag v160 kassa fra supra 25000. Noen forslag og ideer??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå