Thewiz Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Var på CO % kontroll i dag. Fikk samme verdi som sist, altså 0,6. Kjørte bilen varm og på litt høyt turtall slik at bilen fikk ordentlig temperatur. Gassa litt når vi målte CO % og da økte den litt, før den gikk helt ned på 0,2 - 0,3 men den stabiliserte seg fort opp til 0,6 igjen. Noen tips?
Dingy Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Var på CO % kontroll i dag. Fikk samme verdi som sist, altså 0,6. Kjørte bilen varm og på litt høyt turtall slik at bilen fikk ordentlig temperatur. Gassa litt når vi målte CO % og da økte den litt, før den gikk helt ned på 0,2 - 0,3 men den stabiliserte seg fort opp til 0,6 igjen. Noen tips? E85 Den gir magrere blanding, pluss at utslippet fra E85'n i seg selv er "rent". Som nevnt, 20-40% burde få deg under. Anbefaler ca. 15-20 liter 98 og 10 liter E85. Etter EU godkjenning, fyll full tank med 95/98, kjør denne tanken så tom du klarer, så full tank med 95/98 igjen (for å få blandet ut E85'n så mye som mulig, da den spiser opp gummi slangene dine, og motoren går magert)
Thewiz Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Hvis du leser mitt siste innlegg på side 1, ser du at jeg har prøvd med 25% liter E85 med 95 blyfri. Hadde da 30 liter 95 blyfri og 10 liter E85, som blir et blandingsforhold på 25%. Fikk ikke noe lavere CO % måling. Kjørte bilen varm og god.
engen90 Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Og du hadde hatt en service i tillegg? Kan hende katalysatoren har tatt skade av å kjøre uten lambda sonde i lengre tid, men rart du ikke fikk den noe ned i forhold til forje gang. Kan jo altids prøve et annet verksted da.
Evenol Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Syns dette virket rart jeg også, hmm... Sent from my iPhone 5
Thewiz Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Syns det var litt rart selv. Kjørte bilen ordentlig varm også. Kan sikkert prøve å helle på litt 98, men det gror ikke akkurat E85 på trær rundt her, så må kjøre et stykke for å få tak i dette. Hmm. Kanskje jeg må bytte kat da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå