Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Godtfolk!

Har ett problem med min e36 92 mod. Vifta slutta helt å gå, så bytta vifta og nå virker den på alle hakk. Så vifte og motstand er i orden (vil jeg tro). Men det blåser kun rett opp på ruta, kommer ingen luft fra viftene i midten eller ned på beina. Blåser varmt men plutselig kan det slå om å komme kald luft, uten at jeg har stilt på noe.. Lurer på om noen har vært borti det samme?:)

Veit ikke om det er elektrisk styrt eller no stag som kan ha hoppet av? Noen som har noen gode råd? :)

Skrevet

Har du undersøkt kjølevæskenivået i radiatoren? Det kan være lite. Ellers vil jeg tror termostaten kan være lurt å bytte. Koster ikke mer enn 300 kroner for en ny.

Skrevet
Har du undersøkt kjølevæskenivået i radiatoren? Det kan være lite. Ellers vil jeg tror termostaten kan være lurt å bytte. Koster ikke mer enn 300 kroner for en ny.

Er nok kjølevæske og termostat er heller ikke så gammel, den åpner og lukker som den skal ;)

Det forklarer heller ikke hvorfor ingen av viftene i dashbordet virker.. :S

Skrevet

Det er bare EN vifte. Kjenner ikke E36 så godt, men hvis du har klimaanlegg med brytere så er det elektrisk regulert hvor lufta føres, avhengig av hva du trykker på. Det kan være noe med automatikken eller mekanikken her som ikke fungerer som det skal.

Hvis du har den gode gamle typen med vriknotter og spaker/hendler så er det gjerne en mekanisk overføring som er ødelagt.

Skrevet
Det er bare EN vifte. Kjenner ikke E36 så godt, men hvis du har klimaanlegg med brytere så er det elektrisk regulert hvor lufta føres, avhengig av hva du trykker på. Det kan være noe med automatikken eller mekanikken her som ikke fungerer som det skal.

Hvis du har den gode gamle typen med vriknotter og spaker/hendler så er det gjerne en mekanisk overføring som er ødelagt.

Ja en vifte, men flere uttak da. Ja det er jo dette jeg luftet i sta.. Om det er noen som har hoppet av eller noe lignende. Men lurer på om noen vet spesifikt hva som har hoppet av/er ødelagt? Så jeg vet hva jeg skal lete etter og hvor.. :)

Skrevet

Ja en vifte, men flere uttak inni bilen da.. Ja var dette jeg luftet i sta.. Noe som har hoppet av f.eks eller har ryki helt.. Men trenger gjerne no litt mer spesifikt, så jeg vet hvor og hva jeg skal se etter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...