Gå til innhold

M520's E39 Motorbytte til 528;)


m520
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

bilen er muligens tilsalgs. Bud?

Det som står igjen er; Å fikse abs, og stramme Brekket. Girkassa er tidvis i nødmodus, men regner med dette er pga lite olje etter motorbytte. skal få fyllt olje på den. Frontrute burde byttes(ikke EU-feil) Påkostet rundt 50 lapper siste året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen kjøper den, blir det nok Passat TDI ;) Men, var i verksted i dag, og gjorde litt med den, så nå er jeg usikker på om jeg vil selge alikevell! Men bud mottaes fortsatt! ;) Fikk fyllt opp kassa i dag. Var jo en grei sak og gjøre det. Ikke det at girkassa blei i orden av den grunn, men! Holder fortsatt på med detta sparklingsprosjektet mitt! Skal ALDRI sparkle hjulbue igjen! Om den ikke blir bra, så får noen sveise inn ny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg lurte faktisk litt på en 520 diesel. Tenkte at jeg må ha en dieselbil som går veldig billig. Men det sitter veldig langt inn i hjertet, så tviler veldig på at jeg klarer og selge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe. Skjønner at du blir frustrert, men mener du virkelig ALLE BMW er drittbiler, når ting ryker på en bil som straks runder 18 år, hadde gått langt og som du kjøpte "jævlig billig"? Det er litt vel høye krav, jeg tror veldig få klarer å holde. :)

 

Gjelder å finne ut om du vil fortsette med prosjektet, for mer greier kommer til å ryke. Det er rundt denne alderen her man må finne ut om bilen skal vrakes, eller om man er glad nok i den til å få den på beina igjen. Det er kanskje lett å glemme alder i disse tider, da bilene ser mye mer moderne ut/holder seg bedre enn de gjorde før. Tar du til sammenligning diverse Hyundai, Nissan Micra osv, ser disse mye eldre ut, til tross for samme årsmodell og man får de omtrent for vrakpant, selv i brukbar stand.  Min Hyundai Elantra 1996 hadde omtrent 2 ledninger, ingen ekstrautstyr bortsett fra el.vinduer, Men den trengte omfattende rep. i understell og rust. Den så minst 10 år eldre ut enn E39 innvendig og utvendig. Det meste var fortsatt manuelt, inkludert instrumenter/speedometer/tripteller. Urverk med eldgammel belysning. Også her hadde noen av instrumentene stoppet, eller tullet seg. el.vinduene hadde sett sine beste dager osv. Sånt må man bare regne med at ryker.

 

Det som er flott med BMW, er at det er så sinnsykt mange av dem. Uansett hvor du snur deg, finner du nesten alle brukte delene du trenger. Man har tilgang til nesten alt av koblingsskjema, delekataloger/tegninger, masse delebutikker med konkurransedyktige priser, alternative deler og haugevis av folk med kompetanse, flere aktive forumer, der det som oftest er veldig lett å få hjelp. Så alt i alt har vi det ekstremt godt, som BMW eiere :)

 

Jo flere bilmerker jeg fikser på, jo mer takknemlig blir jeg for at jeg er BMW eier. Enkelte merker er mareritt å finne deler til, og ting ryker i hytt og pine. Ingen tilgang til tegninger, veldig få med skikkelig kompetanse. Nettbutikkene er gjerne utenlandsk og forstår ikke hva du er ute etter, eller vil ikke sende deler du etterspør manuelt, fordi de har hatt kunder som har bestilt feil, trodd det var riktig og klaget, slik at bedriftene må dekke hinsides med fraktutgifter, frem og tilbake. I tillegg er det mye svindyrt, fabrikanter med monopol på deler, altså ingen konkurranse, dårlig service, forståelse og ingen alternative deler. Mange bilmerker kan bli et sant mareritt å eie, utenfor garantien.

 

Det ble litt langt dette innlegget, men synes BMW fortjener at dette blir tatt opp fra tid til annen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...