Gå til innhold

turbo/lmm / hvordan koble bensintryksreg ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

driver og bygger turbo og lurer på om jeg kan fjerne lmm når jeg har bensintryksregulator eller må jeg flytte lmm da til insugg siden eller føre luft filtre til turbon ?

og hvor mye burde jeg stille bensintryksregulatoren på ? det er 318 jeg bygger på og skal kjøre på 0,4 - 0,5

Skrevet

Det beror lite på hur du ska styra allt? Ska du tex köra datasprut så kan du ju koppla lite som du vill , men blir såklart olika bra. Ska du ha kvar original sprut och köra med tex Turbochip - så funkar det fint att ha kvar allt, både LMM och lambdasonder etc.

Du kan köra LMM på sugsidan eller trycksidan, båda delarna fungerar. Det viktiga är att det inte kommer in luft i systemet som inte gått genom LMM för då kommer "räkningen" för blandningen att bli fel. Det får heller inte släppas ut luft från systemet som är räknad av LMM, tex via öppen dump utan då måste man ha återcirkulerande dump så att den räknade luften fortfarande är kvar i systemet.

Ska du ladda 0,5 bar tex så kommer du dessutom behöva backa tändningen tex med datasprut eller turbochip. Det kan börja bli tenningsbank redan på 0,3-0,4 bar om du inte har backat tändningen.

Bensintrycket kan du justera in mot laddtrycket medan du provkör, så är svårt att säga i förväg exakt vad du ska ligga på. Det beror också på om du byter dyser. Sedan beror det såklart på hur inställningarna ser ut i styrprogrammet.

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

takk for info

noen som kan forklare hvordan jeg kobler bensinstrykregulatoren ? må jeg av med hele innsuget og alt det ? det er m40 det er snakk om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...