Gå til innhold

M Performance Power Kit på nedtrimmet bil

Bradbury
 Share

Anbefalte innlegg

Det var jo linket til ett kit på ebay her.. sjekket prisen på det og det var ca 11.000kr..

og for ett komplett kit til rundt 20.000kr her i Norge så var det også intercooler og vifte... tipper det tar litt mer enn 40 minutter ;)

Den nye ECU-en er programmert spesifikt for én bil, så det er ikke et alternativ å kjøpe en slik på nett. I linken fra awt ser det ut som om de har brukt ca 3 timer på monteringen. Han som hadde fått dette settet på sin 120d, sa at det tok 10+30 minutter. Enten er det mye lettere på en 1-serie enn det er på en 5-serie, eller så har han røyket sokkene sine.

Tre timer skal uansett ikke være stort mer enn kr 3-4.000, så det frister en del å ta turen til Tyskland. Det hadde jo vært morsomt å teste bilen skikkelig samtidig.

Tre dager står det vel strengt tatt ;) men det var vel pga 163hk problematikk tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar på priser, jo innkjøpsprisen varierer takket være importør, i dette tilfelle BMW Norge som tar seg godt betalt.

Det har du helt rett i.. i tillegg til høyere arbeidskost.

til 520d F10 som det er linket til over her så tar Stamsaas Premium i Moss (BMW) 13500kr ferdig montert og programert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg akkurat svar fra en svensk forhandler. De skal ha SEK 13.200 ferdig montert. Altså ca NOK 11.250. Dvs at tilbudet fra den norske forhandleren er 60 % høyere enn det fra den svenske. Ingenting kan forsvare en så stor forskjell. Forhandleren fortjener nok ikke hele skylden, men totalt sett er det horribelt. Kanskje det blir Sverige-tur til påsken....eller skal jeg dra til Tyskland...hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo linket til ett kit på ebay her.. sjekket prisen på det og det var ca 11.000kr..

og for ett komplett kit til rundt 20.000kr her i Norge så var det også intercooler og vifte... tipper det tar litt mer enn 40 minutter ;)

Den nye ECU-en er programmert spesifikt for én bil, så det er ikke et alternativ å kjøpe en slik på nett. I linken fra awt ser det ut som om de har brukt ca 3 timer på monteringen. Han som hadde fått dette settet på sin 120d, sa at det tok 10+30 minutter. Enten er det mye lettere på en 1-serie enn det er på en 5-serie, eller så har han røyket sokkene sine.

Tre timer skal uansett ikke være stort mer enn kr 3-4.000, så det frister en del å ta turen til Tyskland. Det hadde jo vært morsomt å teste bilen skikkelig samtidig.

Ser nå i ettertid at jeg blandet sammen to tråder om samme sak, linken jeg refererte til var fra Bmw sine egne ebay sider hvor det selges deler, fra Bmw selv i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer sterkt å montere power kit på min F10 520d 163 hk.

Fikk følgende pris fra bavaria i Arendal.

Powerkit: 12000,-

Montering 5 timer sikkert rundt 1000,- timen.

Programmering/oppdatering av software.

Regn med ca 20000,- sa de.

Fortsatt usikker på om det er noe ekstra som kommer pga sportsautomat.

De jeg prata med hadde aldri hørt om dette kit'et. Og de hadde heller aldri montert det.

Noen som har montert dette og kan gi noen anbefalinger til hvor man bør dra å få det gjort? Eventuelt andre priser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en pris på 1300 euro av en forhandler i Tyskland, og det er ferdig montert med moms og dokumenter vedrørende garanti og at de er en autorisert BMW-forhandler. Monteringstiden er ca 3 timer. Bilen min er en 320d F30 men motor og kasse (?) er vel likt vil jeg tro.

Leste forresten et foruminnlegg av en som hadde fått tilsvarende jobb utført på sin 320d F30 og han hadde benket smått utrolige 217hk og over 450 nm. Hvor kredibelt dette er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny x5 i -09, en nedtrimmet versjon, 211 hk. Styreenheten ble byttet til oppgradert acs styreenhet, dette ble gjort med en gang av forhandler.

Det fungerte IKKE, styreenheten ble skiftet tilbake.

Hva skjedde? Var det ingen merkbar forskjell.

Det power kit'et jeg vurderer kommer fra BMW M Performance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som skjedde var at den brukte mer diesel :shock: Det var ingen effektøkning. Dette var jo da en styreenhet fra ac schnitzer, som er/var godkjent av bmw og levert via dems system, med full garanti. Det viste seg at den taklet ikke den nedjusterte norgesversjonen av treliteren.

Så det ble byttet tilbake, og bilen ble byttet i en SD :D

Jeg har forresten bestilt M powerkittet til 335'n, er det eneste man kan montere nå, og opprettholde fabrikkgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å spørre om hva slags pris du fikk på montering av det kit'et på 335 da? Eventuelt hvor du får det gjort. De virka veldig usikre på hva dette var der jeg spurte. I tillegg fikk jeg ikke noe svar på om det må byttes noe i sportsautomaten pga ekstra dreiemoment. Forresten en skikkelig grombil den 335 din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov og spørre, jeg betaler en plass mellom 15' og 20' ferdig montert. Jeg har bestilt dette hos bmw forhandler, det blir blant annet skiftet intercooler++

Jeg får dette montert på bmw verksted, da blir det ikke no krøll med garanti.

I følge katalogen så er det samme kitet både med automat og manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...