asgeir94 Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 skal nå hente meg en motor som skal inn i bilen min. tenkte og starte den før den bli satt inn i bilen. så jeg lurte litt på om vil motoren starte uten at den store kontakten på ledningsnettet er koblet til noe? hjærnen blir jo koblet til. tenkte da bare og montere hele ledningsnettet på motoren så bare den store kontakten henger fri. og etter dette montere noen ledninger ned til releet på starteren på samme måte som når man skal teste en starter. motoren vil jo da gå rundt men vil den starte? dette er en m51d25 motor fant lite om dette på forumet. noen med gode tips om og få startet en motor som står på benken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan magnus Skrevet Desember 1, 2012 Share Skrevet Desember 1, 2012 skal nå hente meg en motor som skal inn i bilen min.tenkte og starte den før den bli satt inn i bilen. så jeg lurte litt på om vil motoren starte uten at den store kontakten på ledningsnettet er koblet til noe? hjærnen blir jo koblet til. tenkte da bare og montere hele ledningsnettet på motoren så bare den store kontakten henger fri. og etter dette montere noen ledninger ned til releet på starteren på samme måte som når man skal teste en starter. motoren vil jo da gå rundt men vil den starte? dette er en m51d25 motor fant lite om dette på forumet. noen med gode tips om og få startet en motor som står på benken? jeg kan tipse ut ifra e30 ledningsnett, vil tro at fremgangsmåten er den samme. den store kontakten du prater om vi jeg tro er inn i bilen til instrumenter osv ? for å få motoren til å gå så må man vel ha tenningen på , og dette gjøres jo via en leder i akkuratt denne store kontakten så om du vil starte denne uten at den sitter i bil så må du nok finne ut hvem leder som er tenning. på e30 er det grønn ledning. ellers så må man vel ha drivstofftrykk for at den skal gå. finner du ut hvem leder det er så lager du deg bare en ledning fra batteriet og inn i kontakten så legger du inn i de releene som trenger strøm. hjernen får også strøm via et relee som tenningslåsen starter. skaff deg en oversikt over ledningsnettet så kan ihvertfal jeg lese meg fort frem til hvordan du skal gå frem på den elektriske delen. det er ikke så mye kobling. men uansett. jeg ville festet motoren i noe før jeg hadde startet den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå