Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

har aldri sett på BMW som ein aktuell bil. Men så skulle eg ha firehjulstrekk og prøvde tilfeldig ein X3, falt pladask :D

Også blei det kjøp for to månadar sidan; X3 05mod (2.0d) (105'km), nydeleg å kjøre. Men problemet har nå begynt å komme i takt med kuldegradene. Glødelampa lyser kun i et til to sek (virker som vanlig etter å søkt litt). Men, må holde tenninga anten noen sekunder lengre for å få starte, eller slå av og gløde på nytt før eg startar. Bilen har til nå starta på desse måtane (ikkje vore kaldere enda enn -6), men den hostar og ryk kraftig blått i 30sek-1min, det går og ei stund før gangen "normaliserar seg".

Kjøpte hos forhandlar og har vore tilbake der med bilen, fekk då 4 nye glødepluggar. Problemet er der fortsatt. Tips om kva dette kan vere? Har lest at pratikkelfilter kan være problem på X3, kan dette gje slike symptom? Bilen virkar ellers å gå greit. Einaste eg kjem på er at eg har ved eit par anledningar merka litt ujamn gange på tomgang, begge gangen i kuldegrader og før motoren er blitt riktig varm.

Håpar på nokre tilbakemeldingar.

Mvh

Rune

Skrevet

Gløderele? Har vært en gjenganger på flere BMW'er;-)

Som du sier har vært problemer med partikkelfilter på X3, men da merkes dette ofte med at bilen drar dårlig.

Samt at dette ofte først melder seg rundt 180-200' km.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...