endeligbmw Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Hei folkens, har aldri sett på BMW som ein aktuell bil. Men så skulle eg ha firehjulstrekk og prøvde tilfeldig ein X3, falt pladask Også blei det kjøp for to månadar sidan; X3 05mod (2.0d) (105'km), nydeleg å kjøre. Men problemet har nå begynt å komme i takt med kuldegradene. Glødelampa lyser kun i et til to sek (virker som vanlig etter å søkt litt). Men, må holde tenninga anten noen sekunder lengre for å få starte, eller slå av og gløde på nytt før eg startar. Bilen har til nå starta på desse måtane (ikkje vore kaldere enda enn -6), men den hostar og ryk kraftig blått i 30sek-1min, det går og ei stund før gangen "normaliserar seg". Kjøpte hos forhandlar og har vore tilbake der med bilen, fekk då 4 nye glødepluggar. Problemet er der fortsatt. Tips om kva dette kan vere? Har lest at pratikkelfilter kan være problem på X3, kan dette gje slike symptom? Bilen virkar ellers å gå greit. Einaste eg kjem på er at eg har ved eit par anledningar merka litt ujamn gange på tomgang, begge gangen i kuldegrader og før motoren er blitt riktig varm. Håpar på nokre tilbakemeldingar. Mvh Rune
JE Motorsport Skrevet Desember 1, 2012 Skrevet Desember 1, 2012 Gløderele? Har vært en gjenganger på flere BMW'er;-) Som du sier har vært problemer med partikkelfilter på X3, men da merkes dette ofte med at bilen drar dårlig. Samt at dette ofte først melder seg rundt 180-200' km.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå