Anderspr0 Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Hei! Har en E46 99 mod 320ia. Da jeg kjøpte bilen og kjørte den hjem i sommer hang bremsene bak på. Kom hjem og det var bare stål igjen. Fikk den på ett verksted, der de sa det var rust på det som slipper klossen tilbake etter bremsing. De byttet bremseklosser, skiver og calipere bak (ABS, EPS og håndbrekk lyste før og etter reparasjonen). De sa også at den ene wiren til håndbrekket var dårlig, og kunne forårsake at håndbrekklampen lyste. Fikk også byttet denne en uke etter. Alt samme som før etter reparasjonen. Noen mener det er ABS-sensoren som har fått metallstøv på seg, og dermed lyser ABS og EPS. Bremseklosselyset som kom på etter reparasjon 1, kan det være at de har vært hard mot kabelen? Denne kan vell kobles bort (koble de sammen) og lyset forsvinner? Hva med håndbrekklampen? Synes igrunn den er relativt svak på dette vinterføret ) Tenkte å skaffe en diagnostisk-tool for å sjekke etter diverse feil, men vet ikke om jeg har OBD eller OBD2, noen som vet? Vil bli kvitt alle disse lysene, da de er irritable. Lyset for lysene bak dukker også opp engang iblant, så det er som ett juletre inni bilen. Thanks!
rekorden Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Ser ikke helt grunnen for at du starter en ny tråd når din forrige for et par dager siden gikk ut på akkurat det samme... Jeg er rimelig sikker på at du har OBD2. Denne fungerer greitt: http://www.ebay.com/itm/281035348783 Det kan være metallspon som tuller det til med føleren, men en diagnose vil gi deg en idè om hva som gjør at lysene dine lyser. Tipper at du per idag ikke har ABS, antispinn eller antisladd som fungerer. At bremseklosselyset er på kan gjerne være på grunn av at de kanskje ikke byttet bremseklossfølerne.
Anderspr0 Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... er-151362/ Funker denne?
Anderspr0 Skrevet Mars 27, 2013 Forfatter Skrevet Mars 27, 2013 Kjøpte denne fra biltema, sa bare at det var ett problem med Vehicle Speed Sensor A Malufaction, og ikke noe spesifisert. Noen tips til hva jeg skal prøve? ABS sensorene er stuck, noen enkel måte å få de opp?
Anderspr0 Skrevet Mars 28, 2013 Forfatter Skrevet Mars 28, 2013 Sikringer forårsaker vel ikke dette heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå