Vetle.Andreassen Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Ønsker og kjøpe M52B25 motor som går. Enten må den testes eller så skal service og km være dokumentert. Trenger kun motor og ikke gir/ecu. Både 523 og 525 er aktuelt. Skal bygge om 520i E39.
Eirik Viste Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Hei. Ta kontakt med pedro her på forumet. Han har en hel kjørbar engelsk bil som skal selges. Han bor utenfor Asker Motoren skal være i veldig bra stand og kan testes. Tlf 918 48260 for mer detaljer. Jeg har M52B28 motor for salg hvis det er interessant. 230.000 km. Pris avhenger av hvor mange ytre deler som skal følge med. Mellom 8 og 10.000 kr. Motoren befinner seg i Stavanger. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
Vetle.Andreassen Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Hei. Ta kontakt med pedro her på forumet. Han har en hel kjørbar engelsk bil som skal selges. Han bor utenfor Asker Motoren skal være i veldig bra stand og kan testes. Tlf 918 48260 for mer detaljer.Jeg har M52B28 motor for salg hvis det er interessant. 230.000 km. Pris avhenger av hvor mange ytre deler som skal følge med. Mellom 8 og 10.000 kr. Motoren befinner seg i Stavanger. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Takk for opplysning : ) , jeg har en M52B20 nå . må jeg ikke bytte hele ledningsnettet osv for å få den 2,8 til og fungere?
killarinc Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Hei. Ta kontakt med pedro her på forumet. Han har en hel kjørbar engelsk bil som skal selges. Han bor utenfor Asker Motoren skal være i veldig bra stand og kan testes. Tlf 918 48260 for mer detaljer.Jeg har M52B28 motor for salg hvis det er interessant. 230.000 km. Pris avhenger av hvor mange ytre deler som skal følge med. Mellom 8 og 10.000 kr. Motoren befinner seg i Stavanger. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Takk for opplysning : ) , jeg har en M52B20 nå . må jeg ikke bytte hele ledningsnettet osv for å få den 2,8 til og fungere? Du må bare bytte motorstyring og den følger som regel motor
Eirik Viste Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Motoren jeg har er fra en 328. Så bunnpannen, motorfestene og ledningsnettet må byttes fra din 2 liter motor. Det er ikke så mye arbeid når motorene er ute i friluft. Sensorene og kabelen til tennspolene trenger ikke byttes over, så det er ganske lett å gjøre på en M52 motor. Hjernen kan enten omprogrammeres eller så må en annen hjerne med startsperredelene også byttes på din bil. Eirik.
Vetle.Andreassen Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Motoren jeg har er fra en 328. Så bunnpannen, motorfestene og ledningsnettet må byttes fra din 2 liter motor. Det er ikke så mye arbeid når motorene er ute i friluft. Sensorene og kabelen til tennspolene trenger ikke byttes over, så det er ganske lett å gjøre på en M52 motor. Hjernen kan enten omprogrammeres eller så må en annen hjerne med startsperredelene også byttes på din bil. Eirik. Er veldig interessert siden det da passer. gir tilbake meld.
Eirik Viste Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Hei. Jeg solgte en M52B28 motor til en kar som har E39 520. Han brukte girkassen og hele drivverket fra sin 520 og hadde ikke problemer med å få godkjent bilen. Han byttet bare til ventilerte bremser bak. Så dette trenger ikke være en omfattende jobb for deg. Han monterte også M50B25 innsug og kjøpte tunet hjerne av meg. Har nå ca 230 hk og 2 dl mindre forbruk pr mil enn med 520 motoren. Bilen blir ikke kjørt om vinteren, men han har hatt et gjennomsnittlig forbruk på under 0.8 liter pr mil. Han har ingen bykjøring, men likevel blandet kjøring. Han byttet flere sensorer på motoren som og den sviver som en ny motor. Han har heller ingen problemer med hverken girkasse eller drivverk, men han kjører ikke som en villmann. Snakket idag med en annen kar som kjører 528ia. Han har hjerne fra meg og også m50 innsug. Han sier at han har vært nede i 0.66 pr mil på langkjøring. Målt både med kjørecomputer og ved kjøring med full tank og oppfylling igjen. Da kjører en selvsagt rolig. Hjernen fungerer også fint med standard innsug. Har mange kjempefornøyde kunder på disse hjernene. Din hjerne kan også omprogrammeres til bruk med 2.8 literen. Skal du først gjøre jobben og bytte motor ville jeg helt klart anbefalt 2.8 literen. Koster ikke mye mer og bilen blir betydelig mer verdt ved et senere salg. Og en så stor bil som E39 trives veldig godt med en skikkelig motor. Jeg har og en annen 2.8 liter med kun 100.000 km. Den koster mer, men er også tilgjengelig hvis du ønsker det. Hilsen Eirik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå