Gå til innhold

BMW e36 316 går ikke sikkelig (går på 2 eller 3 sylindre)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn

Har en BMW e36 316 som ikke går helt som den skal.

Den putrer på tomgang og det virker som den går på 2 eller 3 sylindre bare.

Det går ann å bruke den men når det kommer en oppover bakke mister den så si alt av motoreffekt.

Det jeg har prøvd på er å skifte luft filter og tennplugger, eneste som skjedde da var at bensinforbruket gikk ned. Har tatt en liten titt på kablene men ser ikke noe feil med de heller.

Tok ut fordeler lokket men har ikke skrudd noe på fordelere så kan egentlig ikke si om den er OK eller defekt, men tok et bilde av den så legger det ut.

Det er en M40b16

Noen som veit hva det kan være eller hatt samme problem?

Skrevet

Har prøvd å tatt ut bensinfilteret (da jeg mistenkte at det var tett) men det gjorde ikke store greiene akuratt.

men det var mye drit i det.

men mistenker at det kan være lambada sensoren som er defekt. kan det oppføre seg sånn da?

Skrevet

Går ikke på 3 da nei. Napp ut ledningen, og se om motoren oppfører seg annerledes. Skjer det ikke noe, er den vel dø. Hvis turtallet endres, er den i orden..

Har du gnist på alle pluggene? Ta ut en og en og test. Da finner du ut om coil/fordeler kan være kilden!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

Den store bimmers.no løsningen på alle motorproblemer! Å begynne å ta av kontakter på forskjellige komponenter er bare tull, da lager du feilkoder og det beste du kan oppnå er at den går i nødmodus...

Skrevet

Er jo en m40b16 vi prater om.. kan ikke være så farlig å prøve seg fram sånn som handsome sier.

Det med å dra ut lambada trur jeg ikke hjelper noe på at den går på 3 syl. sjekk at det er gnist på alle 4.. kan være så simpelt som at ene Tennpluggkabelen er kaputt

Skrevet

Han mistenker lambda er ødelagt. Hvordan ville du feilsøkt på m40 om lambda er gåen?

Skriver jo at han skal se etter gnist fordi at lambda ikke gjør at den går på 3 sylindere..

Men ser jeg har blanda litt, synes han skrev lmm..!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Skrevet

Puss alle de kontaktpunktene inni fordelerlokket og på rotoren med litt fint pussepapir.

Er det irr og møkk her kan det gjøre at den ikke tenner på alle fire.

Du kan nappe ut en og en pluggledning for å sjekke hvilken sylinder som ikke er med som nevnt over.

Det er hvertfall ikke farlig å gjøre på en m40...

Skrevet

Er ikke farlig å koble ut noe som helst, pluggkabler er greit å nappe av å se hvem sylinder som ikke er med.. Alt annet er unødvendig. Lamdasonden er kun i funksjon på tomgang og veld veldig lite last på lavere turtall. IKKE ta av kontakta på lmm!

Skrevet
Er ikke farlig å koble ut noe som helst, pluggkabler er greit å nappe av å se hvem sylinder som ikke er med.. Alt annet er unødvendig. Lamdasonden er kun i funksjon på tomgang og veld veldig lite last på lavere turtall. IKKE ta av kontakta på lmm!

Spørsmål: hva galt skjer dersom man tar av kontakta på LMM? Så vidt jeg vet fører det til at motoren går i nødmodus, men det fikser man vel ved å koble fra minuspolen på batteriet i mer enn 20 min? Tror dette gjelder for M43, men det er vel gjerne likt på M40, rett meg viss jeg har feil :)

Skrevet

Det blir lagra feilkode på lmm. Nå veit ikke jeg om feilkoder blir sletta av å koble fra batteriet i x antall minutter men det er uansett bare tullete! Du får ikke noe positivt ut av det...

Skrevet

Har ingenting å si om det blir lagra feilkode der eller ikke.. om føleren er i orden så vil den mest sannsyneligvis fungere uansett. Og ta av den kontakta til lmm er jo ikke så farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...