Kneth Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 E36'en min produserer ikke varme inne i bilen når den står på tomgang og under 2000 rpm ca. Må ha turtall og motstand så motoren må jobbe litt for at jeg skal få varm luft inne i bilen. F.eks om jeg kjører i nedoverbakker og motoren ikke trenger og jobbe noe særlig. Så blir det kalt inne i bilen med en gang. Kan dette være termostaten som er gåen ?
internetdude Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Er termostaten gåen ser du det på motortemperaturen.
Kneth Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Skrevet Desember 9, 2012 Motor tempraturen er normal. Hva annet kan det være?
Odd-M Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Ligger motortempen dønn stabil med nåla rett opp hele tiden, eller pendelr den opp og ned?
Kneth Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Nåla ligger rett opp og holder seg der stabilt. Så drifts-tempen er det ikke noe og si på, jeg sjekket i dag.. Og jeg får pitte litt varmluft på tomgang, men ikke på langt nær nokk til og varme opp bilen og tine is f.eks. Da må jeg opp på turtall og la motoren jobbe, bilen blir kald om jeg f.eks kjører nedover med bilen i gir og på 2500 rpm. Men kjører jeg oppover derimot på samme rpm, så spyr den ut varme som bare det. Er 2 sone klima-annlegg i bilen.
Odd-M Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Kan være problem med vannpumpe som M50 er kjent for (impeller løsner/ødelegges) eller noe med ventilsystemet til klima.
Kneth Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Om det er vannpumpe, skulle ikke problemet vært der hele tiden ? Tenkte jeg skulle bestille ny termostat og utelukke om det var det. Den var jo ikke så kostbar fant jeg ut.
Odd-M Skrevet Desember 11, 2012 Skrevet Desember 11, 2012 Det er neppe termostaten ettersom motortempen er stabil. Vannpumpa på M50 er en kjent svakhet. Impelleren løsner fra aksling eller ødelegges. Da får du dårligere sirkulasjon og følgelig vil den ikke pumpe nok, særlig på tomgang. Ergo får du ingen varme fra klima/varmeapparat. Jeg vet ikke om dette er problemet i ditt tilfelle da, men verdt å sjekke hvis ingen har bedre tips.
Kneth Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Skrevet Desember 11, 2012 Den er grei, takk for svar Får se om jeg får tatt en titt på det til helga, så kommer jeg med tilbakemeldinger. Er fortsatt lov og komme med andre teorier !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå