Gå til innhold

olsen's e30 335i AC Schnitzer prosjekt. Turbomontering? s28


Anbefalte innlegg

Skrevet
Kommer med en update :) .

Var jo på banekjøring i mo i rana for noen uker siden og det var helt rått! Bilen funket veldig bra forutenom kjøling. Når man kjøre pent blir den ikke varm. men med flat pedal besten hele tia så fikk æ ca 3-4 runda før æ måtte parkere og kjøle ned.

Tok ut termostaten og da blei tempratur mye bedre , klarte nå og kjøre 7 runda med litt pen kjøring for kjøling klare man mere . Har en plan med kjølinga men kommer tebake tel det seinere :)

Syns bilen gikk relativt godt og et sinnsykt moment men manglet litt på toppdraget ville nesten ikke over 5000rpm .

Sammenlignet med en kompis sin 325 med kvasskam å litt smått gikk de ca like godt i aks å fart.

Når søndagen kom med siste dag med kjøring på ACR røyk bensinpumpa etter noen runder . Litt surt men bra det skjedde på søndagen :)

Kom hjem og fikk bestilt GS performance pumpe ( tilsvarende boch 044) .

Bestilte også justerbar bensintrykksregulator med manometer. Og en m-teck 2 bakfanger i glassfiber .

Når delene kom monterte jeg btr og bensinpumpe . Virket som jeg hadde koblet noe feil frafør på bensinslangene muligens inn på retur og retur på noe annet ? Er 3 rør som går fremover . Vet iverfall at det er koblet rett nå og virket som den gikk endel bedre . Ett sinnsykt bensintrykk ble det med nypumpa ! Sleit med og få tett div koblinger men gikk seg til !

Den orginale regulatoren holdt trykk på rundt 2,2 bar . Prøvekjørte og gikk fint . Justerte til 3 bars trykk og virket nesten som den gikk bedre . Var veldig turtallsvillig nå og gikk til 6750 omdr uten problemer ;)

den orginale har 3 bar grunntrykk :)

Skrevet
Kommer med en update :) .

Var jo på banekjøring i mo i rana for noen uker siden og det var helt rått! Bilen funket veldig bra forutenom kjøling. Når man kjøre pent blir den ikke varm. men med flat pedal besten hele tia så fikk æ ca 3-4 runda før æ måtte parkere og kjøle ned.

Tok ut termostaten og da blei tempratur mye bedre , klarte nå og kjøre 7 runda med litt pen kjøring for kjøling klare man mere . Har en plan med kjølinga men kommer tebake tel det seinere :)

Syns bilen gikk relativt godt og et sinnsykt moment men manglet litt på toppdraget ville nesten ikke over 5000rpm .

Sammenlignet med en kompis sin 325 med kvasskam å litt smått gikk de ca like godt i aks å fart.

Når søndagen kom med siste dag med kjøring på ACR røyk bensinpumpa etter noen runder . Litt surt men bra det skjedde på søndagen :)

Kom hjem og fikk bestilt GS performance pumpe ( tilsvarende boch 044) .

Bestilte også justerbar bensintrykksregulator med manometer. Og en m-teck 2 bakfanger i glassfiber .

Når delene kom monterte jeg btr og bensinpumpe . Virket som jeg hadde koblet noe feil frafør på bensinslangene muligens inn på retur og retur på noe annet ? Er 3 rør som går fremover . Vet iverfall at det er koblet rett nå og virket som den gikk endel bedre . Ett sinnsykt bensintrykk ble det med nypumpa ! Sleit med og få tett div koblinger men gikk seg til !

Den orginale regulatoren holdt trykk på rundt 2,2 bar . Prøvekjørte og gikk fint . Justerte til 3 bars trykk og virket nesten som den gikk bedre . Var veldig turtallsvillig nå og gikk til 6750 omdr uten problemer ;)

den orginale har 3 bar grunntrykk :)

okei takk . vet ikke om jeg tenker rett men sånn som jeg har koblet det ( den orginale står der, bare koblet btr på retursiden via den orginale til retur. så når trykk står på den regulerbare så vill det vell være samme trykk i den orginale ? såfremst den er justert opp til mer enn orginalt ? virker som det funker bra nå ivertfall, glede med til og få skilt å få testet ut skikkelig :)

  • 1 month later...
Skrevet

lenge siden det har vært noen update her.

har skilt på bilen og kjørt en god del. brukt opp litt dekk har jeg også gjort.

har lakkert spoiler og bakfanger og fått montert det, spoiler er ikke like drøyt høy i virkeligheten.

storfornøyd med bilen! 

eneste og klage på er kjøling , ulyder fra girkasse, og 100% sperre. gleder meg til den dagen jeg får råd til og handle en grom LSD :)

 

har driftet en del og bestemt meg for at jeg må ordne hydraulisk handbrekk !

 

eneste bildene jeg har etter montering.

 

post-61937-0-86307100-1382372344_thumb.jpost-61937-0-93532500-1382372365_thumb.jpost-61937-0-52305800-1382372378_thumb.j

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...