Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bygge om bilen og godkjenne det, har fått klarsignal fra statens vegvesen så da begynner jeg å skaffe deler jeg trenger.

Da trenger jeg eksos, diff og motor & girkasse (automat)

Bremser forran: 34 11 6 773 131

34 11 6 773 132

Endestuss eksos: 18 10 7 504 981

Diff: 33 10 7 529 494

Motor og automatkass ser jeg også etter om noen har en god pris.

Hjerne / DME MS43 - 12 14 7 551 616 (vet ikke bosch nr men det er delenr)

Tror ikke det er noe mer jeg trenger. Foreløpig.

Gi meg en pris på det du har her eller på PM!

Skrevet

Hei.

Jeg har calipere framme fra 2002 mod 530d. Skivene og klossene er utslitt, men koster ikke mye hos f.eks Koed. Da må det brukes 324/30 mm skiver. Samme bremser som 540 også bruker.

Caliperne koster 1.200 kr + frakt.

Bak er det på Touring bilene ikke forskjell på bremsene fra 520 til 540. Ventilerte skiver på 298/20 mm og 42 mm stempel i kalipperne. Er 99% sikker på dette. Hvis du skulle ha 40 mm stempel så har jeg kalippere bak med 42 mm stempel. Alle sedanene bruker 40 mm bak, også 540. Bilen med ventilerte skiver har samme størrelse på alle E39 bak unntatt M5.

Diffen fra din 520 har litt mindre flenser enn til drivakslingene i forhold til 530i. Har ikke fått undersøkt om selve diffen også er kraftigere. 86 mm hullavstand på 530i og 80 mm på 520i. Jeg skal bygge en 528ia om til 540 og vil ha diffen og drivakslingene til overs. Den har også 86 mm flenser og passer sikkert til din bil. Koster 2.000 kr inkl drivakslinger. Jeg har også mye kraftigere diff fra 530d hvis du vil ha noe som er mye mer robust. 3.000 kr inkl drivakslinger. Men da må bakre del av mellomakslingen brukes pga mye større flenser.

Jeg har omtrent reservert en M54B30 fra en opphogger i Sveits. 165.000 km. De har sikkert aut.kassen også til den motoren. Kommer fra en E46 330ia. Usikker på pris enda, men 330i motorene er dyre. Har ikke du 2003 mod? Da har du M54motor fra før og alt det elektriske er bolt-on fra din motor. Bunnpanne og andre deler må byttes over fra din 5 serie motor.

Vi har jo snakket med hverandre før så bare ta kontakt på 92 22 65 44 hvis du lurer på noe. Har glemt å lagre nummeret ditt.

Hilsen Eirik.

Skrevet

Hei.

Det har du faktisk helt rett i! Litt mindre arbied! DIGG! :) Sjekket opp på bmw catalog parts. Så regner med det stemmer.

Diffen er litt kraftigere vil jeg tippe. Jeg må ihvertfall bytte den for å få dette godkjent. Den har ett annet delenr. Drivakselen er samme ihvertfall, det må evt bare være flensen som du sier som er annerledes.

Jeg trenger den diffen om den har samme delenr, noe jeg tviler på. Jeg må kunne vise at delene jeg har er fra en 530i. Det står spesifisert i brevet.

Ja jeg har 01 ikke 03. Alt skal være bolt on , men bunnpanna må byttes som du sier. Men skal ikke være noe mer enn det.

Kan du sjekke Delenr på de bremsene. Har de delenr som jeg er ute etter, noe jeg tror de har(i følge bmwfans.info) så tar jeg de. Får jeg med brakettene, de bygger vell littegrann mer ut? De har ihvertfall ikke samme delenr som de jeg har.

Ja jeg kan bare slå på tråden evt om den motoren om du skal selge den.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...