Gå til innhold

kamsensor m52tub20 Circuit A bank 1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en diagnose her om dagen og fikk opp denne feilen, cam sensor circuit A bank 1.

Byttet kamsensoren på innsugsiden siden det er denne siden Bank 1 gjelder hvis ikke jeg har tatt helt feil?

Slettet feilen og kjørte en tur etter bytte, men da jeg tok en ny diagnose var feilen tilbake...

Noen som har greie på hva det kan tyde på ?!?

Merket at kontakten du plugger kamsensoren inn i var litt løs, gikk ann å skyve kanskje en millimeter alle veier men det er kanskje normalt det også ?

Takker for svar!

Skrevet

Se inni kontakta hvordan pinnene ser ut inni der. Hvilket program tok du diagnose med? Mange programmer kan mene veivføler mens de egentlig mener kam og motsatt.

Er den treig på starteren? Eller starter den med en gang? M52TU med dobbel vanos bruker kamfølerne som erstatning for veivføler om den er ødelagt, og da brukern et par sekunder lenger på å starte-

Skrevet

Hei, den er ikke treg på starteren.. motoren fungerer egentlig veldig bra.

hadde jeg ikke tatt diagnose så hadde jeg nok ikke trodd det var noe galt for å si det sånn.. hehe!

Men har ett gjennomsnitts forbruk på 1.3.. syns kanskje det er litt vel mye?

Pinnene ser helt ok ut , har dynket den i elektrorens, syns det var litt pussig at kontakten var så lealaus men.

Husker ikke hva det diagnoseapparat heter akkurat nå men det er en rød håndholdt sak fra kina:P

Ville tro at den viser riktig feilmelding siden den gir en så detaljert feilmelding, hvordan er det egentlig med bank 1 og 2 osv?

Hvilken er eksos og hvilken er innsug ?

Skrevet

Jo da de kan gi detaljert men det kan fortsatt oppstå feil med de fra Kina.

I utgpkt er circuit a innsugføler og bank 1 er urelevant her fordi det er ikke noe skille på 6syl motor når det kommer til banker. Unntatt på lambda sonder.

Hadde du hatt v8 f.eks hadde circuit a bank 1 vært kam føler på sylinderrekke 1-4.

Er du med så langt?

Hvor kjøpte du føler fra? BMW motorer liker ikke uoriginale følere.

Skrevet

Stemmer, greit å få det oppklart hehe

Får prøve å ta en diagnose med ett annet apparat, sensoreren er fra GS og er original.

Var ikke stor forskjell i pris på original og ikke, så det var veldig greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...