Tzunami Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 Vel, denne passer sånn halvveis inn i teknisk iallefall, så får vi prøve å diskutere oss frem til noe Jeg leker iallefall litt med idèen om å bygge om 525tds'n min til X-drive etterhvert, og lurer da på om noen vet hva som skal til? har hørt at girkasse fra e34 525ix skal passe over, og da bør det ikke bli alverdens av problemer med å flytte over resten av delene man trenger, for å kompletere til 4x4 drivlinje? Jeg har ikke stor innsikt mtp utveksling, så det bør jo også tas med i beregningen for om dette skal være mulig. Som sagt så er det bare noe jeg leker litt med, men hadde vært artig å få til noe ingen andre har! har iallefall ikke funnet noe som helst om e39 X-drive, som ikke kom originalt, og heller ikke noe ettermontering/customizing
bulvest Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 Hadde jo blitt drømmebil... Følge med på tråd
rindegut Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 denne tanken har jeg og lekt litt med på e34 ix er der vell forskjell på bunnpanna og, men den skal vell passe over? resten av drivlinja skal vell gå greit og bygge om jeg har slått fra meg planen siden jeg skal bygge om min til s54 med ess kit og smg kjekt og tenke litt ut av boksen og lage til noe som ikke alle andre har gjort
Azeton Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 Det jeg ser kan bli en utfordring er bunnpanne om den ikke passer over? så er det fjærbein som du må ha til 4x4 + ny travers foran regner jeg med. Bakdiff og mellomaksling lar seg ordne relativt lett
Tzunami Skrevet Desember 13, 2012 Forfatter Skrevet Desember 13, 2012 Om det lar seg gjøre, og jeg prøver meg på det, så er det langt frem i tid, m5'n skal få skilter først, og mye skal sjekkes ut så jeg vet mer eller mindre 100% sikkert at en slik ombygging vil kunne gjennomføres. Men det hadde vært urolig tøft å få til noe sånt! For jeg har ikke funnet annet enn "why havent anyone done this already?" Så virker for min del som at det enn så lenge er en uløst gåte;)
Hakon Skrevet Desember 13, 2012 Skrevet Desember 13, 2012 Morsom ide! Jeg syns absolutt du skal gjøre det. Skriv en god DIY (om du gidder da) og ta masse bilder. Sikkert mange som er interessert i et slikt prosjekt..
Tzunami Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Det tror jeg kan bli ganske stort ja, så blir nok å ta mye bilder isåfall Hvordan vil det være å godkjenne forresten? noen som har noen tanker? Og ang fjærbein er jeg også litt usikker på hvordan det blir, jeg må vel flytte over fjærbein fra 525ix isåfall, og da blir det jobb å evt måtte få til e39fjærer Planen nå til sommern er luftfjæring, men det kan bli litt vanskelig mtp tilpassing av fester osv når en evt ombygging finner sted!
rindegut Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Skal dette godkjennes så må man vell ha seg en tur på TUV ? er vell ikke så legg og få godkjent det uten siden e39 aldrig var levert med x-drive
Tzunami Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Nei tror det kan bli vanskelig men er jo evt "bare" å nappe ut stikkakslingene i front, så har man bakhjulstrekker igjen
rindegut Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 skulle jeg gjort dette så hadde jeg bare fått godkjent alt på bilen før ombygginga slik at man er sikker på og slippe og dra til biltrangsynte i ettertid tror ikke det er noen som legger merke til det om man blir stoppet i en kontroll
Tzunami Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Ja blir nok det blir å godkjenne med senkefjærer før bags'a kommer på X-drive blir nok ikke noe problem, som du sier, da ingen ser, eller har grunn til å se etter, om det er 4wd
rindegut Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Snakka med en kompis som har en 525IX og han har brukt m52 motor i den, så bunnpanna passer på e39 motoren og girkassa og er lik
tommyheimberg Skrevet Desember 25, 2012 Skrevet Desember 25, 2012 Er nokk bare bunnpanna som må ordnes litt"-), holdt selv på å kjøpe ix drivlinje til e34 525tds' n min:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tzunami Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Skrevet Desember 25, 2012 Snakka med en kompis som har en 525IX og han har brukt m52 motor i den, så bunnpanna passer på e39 motoren og girkassa og er lik Men da er spørsmålet, er m51 og m52 like?
tommyheimberg Skrevet Desember 26, 2012 Skrevet Desember 26, 2012 http://dcsforum.se/dieselsnack/viewtopic.php?t=7647. Se på bilder sov her så ser du bunpanna modifikasjoner.. Usikker på om de er m20 bunnpqnne men tror ikke m52 passer rett på heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå