asgeir94 Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 har en e34 520i (m50b20) 92 mod motoren går fint og ingen problem og starte. men har nå målt forbruket. fylte full tanl og kjørte ned til 40 liter og regnet ut. fikk da et forbruk på 1,8l. dette er synsykt mye for en 2 liter fikk høre fra en kompis som var utplasser til gs at de hadde nevdt noe om noen slanger jeg måtte skjekke for morkenhet. er ikke sikker. har også tatt en diagnose men ingen feilmeldinger, har målt flere ganger. det laveste jeg har målt den på er 1,5l. noen som har en formening om hva dette kan være?
spruddel Skrevet Desember 14, 2012 Skrevet Desember 14, 2012 Luftfilter og tennplugger kan du starte med å skifte om dette er lenge siden, billig og enkelt å bytte Hvis bilen fortsatt brukes mye, så kan en rens av luftmengdemåleren hjelpe mye. Denne leser av hvor mye luft som kommer inn, og hvis den er skitten vil den lese av feil. Kan evt. prøve å koble fra kontakten, hvis du bilen går merkbart dårligere da, så er kanskje lmm fin, hvis bilen går bedre er det nok lurt å rense. Ellers er det jo lurt å sjekke alt av slanger og filtre.
asgeir94 Skrevet Desember 14, 2012 Forfatter Skrevet Desember 14, 2012 Plugger og filter er byttet for ca 3 måneder siden.skal prøve og rengjøre den. Flere forslag hva jeg kan gjøre?
nimitz Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 En rens av lmm trenger ikke nødvendigvis gi noen utslag. Jeg prøvde det på min og mange andre ting da forbruket var urimeligt høyt. Da jeg til slutt byttet lmm så gikk forbruket ned på normalt nivå. De fant heller ikke noe feil på diagnose testen.
nimitz Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 IKKE ta av kontakta på lmm!!! Mmm..inntresant. Hvorfor er ikke det bra?
kjetilbm Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 IKKE ta av kontakta på lmm!!! Mmm..inntresant. Hvorfor er ikke det bra? +1
m-alpin Skrevet Desember 16, 2012 Skrevet Desember 16, 2012 Fyllte full tank å kjørte ned til 40 liter?? Etter som jeg tolker dette så har du bare sett på tankmåleren din,å det er ikke noe å stole på..
asgeir94 Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Skrevet Desember 16, 2012 Fyllte full tank å kjørte ned til 40 liter??Etter som jeg tolker dette så har du bare sett på tankmåleren din,å det er ikke noe å stole på.. for og si det på et annet vis da. fyller full tank og kjører ned til 40 liter og så fyll full tank igjen da ser du på automaten hvor mye som er borte og du ser på tripptelleren hvor langt du har kjørt og det er bare og regne. så derre mener jeg trenger ny luftmassemåler?
asgeir94 Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 angående disse slangene da. noen som har erfaring med dem?
jolly Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 1,8 liter pr.mil er mye. Altfor mye.Sikker på du ikke har lekk tank ? Rust på bensinrør , bortrustet cannister ? Fullstendig "på trynet" luftmengdemåler ? Ikke noe problem å ta av kontakten til luftmengdemåler , men ikke begynn å sprøyt på vidunderstoff. Det er og blir laaaaaaaange snarveier. Veivakslesensor som begynner å ta kvelden KAN forårsake økt forbruk. Det samme KAN kamakselsensor. Begge de gir verdier som KAN gi utslag på forbruk. MEN...ikke så mye som her. Bilen din bruker liter'n for mye i forhold til det som KAN være normalt... tror du må undersøke litt mer før du KAN få svar.....
bmwmann24 Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Er veldig spennt på hva Julian S mener med det han skriver... Jeg har nappet vekk kontakten mange ganger før, hva sku liksom skje? Bilen blir sint å glefser? -Lufttrykk i dekk kan være veldig avgjørende på forbruk. -bensinfilter/luftfilter/plugger -lmm -vacuum -som nevnt Kam og Veivføler -et par coiler som ikke leverer 100%
Mattae Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 ser du er 18 som meg selv, hvordan er kjørestilen din da? kjører du som idiot får du nok lett forbruk på par liter. har selv klart å snitte 1,8l/mil med min e90 på ei helg liksom.. som igrunn er relativt effektiv liten 2l firer. 18 årings kjørestil sammen med kanskje dårlig lamdba,lmm, tennplugger eller noe dill kan vell fort resultere i greit forbruk
bmwmann24 Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 ser du er 18 som meg selv, hvordan er kjørestilen din da? kjører du som idiot får du nok lett forbruk på par liter. har selv klart å snitte 1,8l/mil med min e90 på ei helg liksom.. som igrunn er relativt effektiv liten 2l firer. 18 årings kjørestil sammen med kanskje dårlig lamdba,lmm, tennplugger eller noe dill kan vell fort resultere i greit forbruk +1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå