Gå til innhold

'03 525dat byttes i kurrant/grom sedan.


Jay-O
 Share

Anbefalte innlegg

Ser hvordan interressen er for å få byttet min 525dat oppover i en kurrant sedan med skikkelig motor.

Helst ikke mindre bil enn E39, men alle forslag vil bli vurdert.

Har mye ekstrautstyr; Steptronic, Navi (denne er byttet i Dynavin D99AN), sportsunderstell, sotet vinduer, ISO-fix, cruise, Multifunksjons sportsratt, delskinn seter og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på i farten. Det er en org "Lifestyle Edition" og har en veldig pen og unik farge.

19" TSW felger, 17" vinterfelger - godt mønster på begge sett (3+ sesonger igjen, ikke noe spinning og herjing). Mangler igrunnen bare takluke og M-tech fangere.

Har byttet casterstag, bærearmer, bremseskiver, klosser og en del foringer med henholdsvis Meyle HD, Polyflex og EBC deler (Kvittering følger), så den er tight å kjøre, og stopper på et øyeblikk. Montert tårnlagerstag i motorrom og. Nytt panser og bakluke, så ingen rust. Resten av karosseriet ser rustfritt ut (har bare sett fort over, ikke heist den opp).

Ble EU ok i 2012 (August), så da er det drøyt to år igjen.

Bilen er inne til service nå; motorolje, -filter, kupéfilter, luftfilter, dieselfilter, automatkassefilter samt flushing av kassen og ny olje. Bremsevæsken var fin. Servicehefte utfyllt; km stand idag 237'km.

Tidligere eier byttet turbo og veivhusventilasjon (kvittering har jeg en plass).

Bilder kommer når jeg får bilen igjen, imens er det noen få bilder på Show-off tråden min (se signatur).

Feil pr idag med bilen: (Som kan være jeg fikser nå)

- Vindusviskeren bak er knekt.

- Ene koppholderen er knekt.

- Innfellbare speil må ses over (treghet).

- Radioforsterker må kobles til (sykt dårlig radiomottak nå).

- Ripe i sideskjørt på H side, samt fremme nederst på H side framfanger. (Samboer...)

- Steinsprut panser.

- Riper midt på bakfanger. (Samboer... :P)

Som sagt, ønsker en kurrant sedan med stor motor, helst manuell. Har en ting for Le Mans Blau, så det er et pluss. Må kunne godkjennes (dersom ombygget), må være registrert. Noe mellomlegg kan gå, men husk at jeg er småbarnsfar ;)

635CSi'en kan også brukes i byttehandelen, dersom det er noe über-gromt som en fin E39 M5.

PM eller post bytteforslag her i tråden.

Eksempler på intressante modeller:

- E39 540i(a)

- E39 M5 (gjerne ombygget)

- E38 740i(a)(L)

- E38 750i(a)(L)

- E60 med sekser bensin

- Sedan med matet sekser, turbo eller kompressor (Godkjent)

Stikkordet er: POOOOOOOOWEEEEER! -Jeremy Clarkson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...