Gå til innhold

Hvordan se forskjell på pre og facelift motor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en e30 325 som de er tatt karroseri bytte på. Den er registrert i 83 i vognkortet. Men har facelift karroseri, så de er vel nyere en 87 om jeg har forstått de rett? De jeg lurer på er hvordan jeg finner ut årstallet på motor, siden den er godkjent ombygd fra 320 til 325 også... Vurderer turbobygg så greit å vite i forhold til de :)

Skrevet

går og an å sjekke inni hanskerommet ang hvilken hjerne som står på motoren (m20b25), er det 3 rader kontakt så er det facelift, er det 2 rader er det prefacelift,

annen ting er foran på veiva, er det reimhjul med masse tagger og en føler på eksossiden er det facelift, er det reimhjul uten tagger og føler på innsugssiden er det prefacelift,

tredje ting er og se ned på girkassa, er det 2 følere plugget inn ved svinghjulet på innsugssiden er det prefacelift, er det ikke noen følere der er det facelift

men alle disse delene kan settes på en prefacelift da,

går og an å sjekke om det er en lambdasonde på den, preface har ikke det, ikke alle facelift har katalysator, men alle har lambdasonde

Skrevet
Har ikke lambda, men har tagger på hjulet og føler. Og de står 86 på blokka :)

om du ikke har lambda og det ikke skal være det (dvs den fungerer som den skal og det ikke er en løs plugg ved batterikassa) så har du nok preface,

reimhjulet med tagger kan stå på preface, gjør ingen forskjell da følerne er på girkassa da, den på veiva gjør ingenting,

• 2 months later...
Skrevet

sjekka om det henger en rund plugg som ikke er i bruk ca under batterikassa på bilen?

den skal isåfall være til lambda.

har 88mod selv, den har lambda, men ikke katalysator

Skrevet
Sjekka litt nærmere i dag og der satt den gitt rett under batteriet,men ingen lambda koplet i

åssen er bensinforbruket på den a?

om det er høyere enn normalt på e30 325 så kan det kanskje være lurt å få montert en lambda.

er det uttak til lambda på eksosen?

Skrevet

Du det kan jeg ærlig talt ikke si noe om for jeg kjøpte bilen på mandag å knekte en ventilløfter på onsdag så rakk ikke gjøre meg opp noen mening om det,bilen er ombygd fra 86 med motor fra 88 så gudene vet va den som har bygd om har drevet med.er ikke hull på eksosanlegget eller så ser ut som det er tatt en snarvei :/

Skrevet
Du det kan jeg ærlig talt ikke si noe om for jeg kjøpte bilen på mandag å knekte en ventilløfter på onsdag så rakk ikke gjøre meg opp noen mening om det,bilen er ombygd fra 86 med motor fra 88 så gudene vet va den som har bygd om har drevet med.er ikke hull på eksosanlegget eller så ser ut som det er tatt en snarvei :/

de har sikkert brukt 86mod eksosen og bare dreti i lambda'n, men du bør montere en, biltema selger plugg til å sette inn i eksosen, (60kr om jeg husker rett)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...