antares Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Har nettopp handlet en E91/07 mod/70000km med manuell kasse. Synes at girskifte går "tregt og tungt" pga at den liksom trenger litt mye kraft for å få den i gir/ved skifte av gir. Synes også at reversen er litt "knotete" å finne. Er dette et normalt fenomen på denne modellen? Clutch virker helt normal, og "tar kontant" og uten noen som helst sluring... Er det bare at jeg har vært vant med min forrige bils (Bmw E39) automat for lenge ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Sjekket oljenivå i girkassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antares Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Ikke fått sjekket oljenivå enda nei... kan dette altså ha betydning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Byttet oljen på E61 min for ca 1 år siden. Kassa virket hard, men etter oljeskiftet gikk den smoooth i alle gir. Deilig! btw, har manuell kasse. Bytt oljen, så fungerer den nok mye bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 er noe hard i girskiftene min og. min er dog kjørt ganske mye lenger enn din. tenkte på ta oljeskift på kassa selv om det er såkalt "lifetime oil". hørt mange har fått bra resultat av og ta et skift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Lifetime oljer står det på gir og diff nettopp pga de vil ha bilene inn på verksted Det finnes ingen olje som får spon, kondens og annet faenskap til å fordampe.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå