Gå til innhold

Vinyl på bil

chimei
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpte en 20 meter med slik vinyl matt svart film for og legge på bil.

har 0 erfaring fra før med dette, har kun sett noen enkle videoer på youtube, at man bruker varmepistol..

prøvde meg på det i helgen, og fikk til tanklokk, og sideskjørtene ganske bra, på ene framskjermen fikk jeg noen få "riper" som stikker ut, så før jeg går løs på noe mer vil jeg gjerne lese litt om teknikk osv, forberedelser etc..

noen som har inspill, nyttige linker osv og komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja - jeg har hat egen printer/kutter lenge og lekt meg mye med folie. Det er en mengde teknikker, og noen virker bare på enkelte typer folie. Trikset er å legge i rett "retning" når du skal legge. Noen liker å begynne i midten og jobbe seg ut, andre fra en side og legge bortover - det hele kommer an på kurvaturen og elastisiteten på folien. Skal du ta en dør f.eks. så liker jeg å teipe opp foliestykket øverst og jobbe meg nedover (med at du bretter papir backingen overfra og nedover) for å så kutte rent etterpå. Du kan og prøve (igjen, folieavhengig, test litt først) med en spray (type Jif flaske) med vann og én (1!) dråpe zalo i. Spray på det først, og så får du litt glid uten at folien setter seg med en gang, før du går over med squigee'en og presser ut vannet. Husk varmepistol over krummer for å "strekke" folien litt. Veldig fin teknikk for dobbeltkrummet flater (panser f.eks.). Sitter på iPhone, så gidder ikke skrive mer, men det viktigste er: TA DEG GOD TID, og belag deg på flere forsøk. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...