Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er i besittelse av en E46 BMW 318ic 2000mod med manuell gearkasse.

Jeg skal få tatt service på den, og i den forbindelse trenger jeg hjelp om hva som kan være lurt å gjøre (største servicen til BMW). Bilen er gått 145000 og har ikke hatt service på 40000!!!! :shock:

Har søkt rundt på forumet og nett, men klarer ikke finne spesifikasjonene på hvilken olje jeg skal bruke på forskjellige plasser.

Dette tenker jeg må gjøres:

-Motor olje og filter 5/30 castrol.

-Kjøleveske Rosa (med rens).

-Luftfilter (orginalt eller bilxtra?)

-Kupefilter(orginalt eller bilxtra?)

-Servoolje (hvilken olje skal være her? specinfo).

-Plugger (Hvilke plugger jeg ha?).

-Gearolje (hvilken olje skal være her?specinfo).

-Diffolje (hvilken olje skal være her?specinfo).

-Bremse veske (hvilken DOT?).

-Clutch veske (hvilken DOT?).

-Regreim?..

-A/C service.

-Hjulstillings kontroll.

Her er service tilbudet jeg fikk av BMW Tromsø, og her står kun orginale delenr osv.

zo0vf0cq9vrzwli4si42.jpg

Hva er; BMW-INSPEKTION II og MICROFILTER?

Her er et bilde av doningen som er helt strøken karosseri/understells messig! 8)

bdgd5o5a99k1c0kehuoo.jpg

Takk for alle svar som måtte dukke opp, hilsen BMW entusiast :)

Skrevet

Fant den her etter litt søk her inne på forumet, at bunnplugg og oljefilter skal skruest fast med 25nm. og en DIY på nullstilling av service melding på komputern:

En film som illusterer dette:

Hei, ville bare legge til hvordan man tilbakestiller service tlleren eller hve jeg skal kalle den!

Tilbakestilling av Service intervall.

Resetknappen (for tripteller) sitter til venstre for speedometeret i instrumentpanelet.

Med tenningen AV trykkes denne knappen inn og holdes inntrykket mens du setter tenningsnøkkelen i første hakk (radio hakket).

Knappen holdes inntrykket ennå en stund, ca 5 sekunder, da Service-statusen vises slippes knappen. Enten OILSERVICE eller INSPECTION og igjenværende kjøre strekning vises i km. Etter ytligere et kort trykk på knappen vises tidsintervalls-inspeksjonen som en klokke og igjenværende tid i dager.

[kjørestreknings servicen]

For å komme til tilbakestillings modus, må knappen holdes inne i 5 sekunder. I displayet blinker "rE" i 5 sekunder.

Kjørestreknings servicen kan tilbakestilles ved å slippe knappen og så trykke den inn og slippe den igjen (mens displayet blinker). Hvis du ikke ønsker å stille tilbake, men beholde den gamle kjøre strekningen, så slipp knappen og vent til det slutter å blinke. Etter tilbakestilling vises den nye kjørestreknings servicen i 5 sekunder.

[tidsintervallsinspeksjonen]

Etter kjørestrekning servicen kan tidsintervallsinspeksjonen tilbakestilles.

Statusen for tidsintervallsinspeksjonen vises i displayet. For å tilbakestille denne må knappen holdes inntrykket i 5 sekunder. I displayet blinker "rE" i sekunder. Tilbakestilling skjer ved at du slipper knappen, trykker den inn igjen og slipper. Den nye statusen for tidsintervallsinspeksjonen vises deretter i 5 sekunder, etter det vises "End SIA"

Mulig dere må prøve et par ganger, usikker på hvilke modeller dette går ann på, men iallefall e46 prefacelift, og sikkert e39 i samme tidsperiode!

Mvh Sindre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...